Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oldambt
Logo van Gemeente Oldambt

Projectmedewerker toezicht, beleidsadvisering en contractmanagement Wmo en Jeugd

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 28 - 32

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

In deze baan draait het niet enkel om het opsporen van misstanden, maar juist ook om in samenwerking met inwoners en zorgaanbieders ervoor te zorgen dat de geboden zorg kwalitatief goed blijft. Doel van deze opdracht is het realiseren van een stevig fundament waarop duurzame uitvoering mogelijk is. Dit bestaat uit de volgende kerntaken op het gebied van toezicht, beleidsontwikkeling en contractmanagement binnen de Wmo en Jeugdwet.


Resultaatverantwoordelijkheden

Binnen deze opdracht draag je zorg voor:

  • Zelfstandig uitvoering kunnen geven aan de rol van Toezichthouder Wmo en Jeugd;
  • Implementatieplan opstellen en uitvoering geven aan dit plan;
  • Draagvlak creëren binnen de organisatie en meewerken aan de voorbereiding van de Open House-aanbesteding 2026 m.b.t. toezicht;
  • Stakeholders inventariseren en betrekken om een gedragen visie te krijgen;
  • De functie van Toezichthouder Wmo en Jeugd inrichten;
  • Begeleiden van de Toezichthouder;
  • De (uitvoerings)processen inrichten om de uitvoering mogelijk te maken.

Werkzaamheden

De werkzaamheden binnen deze opdracht bestaan onder andere uit:

  1. Het opleiden en begeleiden van een interne toezichthouder Wmo en Jeugdwet;

  2. Het ondersteunen bij de voorbereiding van de Open House-aanbesteding 2026;

  3. Het doorontwikkelen van beleidsregels en verordeningen binnen de Wmo en Jeugdwet;

  4. Het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken en gerichte themacontroles;

  5. Overige werkzaamheden die in overleg worden bepaald, voor zover passend binnen het sociaal domein.

Eisen

  • Je beschikt aantoonbaar over wo werk- en denkniveau in juridische richting.
  • Je beschikt tenminste over 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring in beleidsadvisering, contractmanagement, inkoop voor doorontwikkeling van Toezicht.
  • Beschikken over een goed netwerk binnen Oldambt.
  • Aantoonbaar brede kennis van de Wmo en Jeugdwet.
  • Interview: Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.

Competenties

  • Gedreven
  • Analytisch
  • Betrokken
  • Gezonde dosis humor
  • Flexibel

Organisatie en team

Kandidaatomschrijving

Wij zoeken een gedreven collega die ervan houdt om nauw samen te werken binnen een team. Je bent analytisch en betrokken. Op zijn tijd is een gezonde dosis humor tijdens het werk erg belangrijk. Ook verwachten we van je dat je je flexibel kan opstellen, omdat de taken van een toezichthouder niet altijd plaatsvinden tussen 09:00 en 17:00 uur.

Verantwoordelijkheden

  • Mede opstellen van een plan van aanpak voor het implementatietraject.
  • Opstellen van een uitvoerend (jaar)plan Toezichthouder waarbij op basis van de beschikbare capaciteit en benodigde tijd voor onderzoek focus en prioritering gemaakt kan worden.

Tijdelijkheid van de opdracht

De opdracht is tijdelijk van aard, omdat het implementeren van een nieuwe of gewijzigde taak per definitie een tijdelijk karakter heeft. Gezien de omvang en complexiteit van deze opgave is de inzet van een ervaren Toezichthouder noodzakelijk.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken zullen naar verwachting plaatsvinden in de tweede week van januari, maar is nog niet definitief bepaald. De huidige aanbieder neemt deel aan de procedure. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Toelichting op rooster

Vanwege de kerstvakantie en de doorlooptijd van de procedure zal de startdatum flexibel zijn en vastgesteld worden in overleg. Echt is hierbij zo snel mogelijke aanvang wel wenselijk.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr