Logo van Gemeente Pekela
Logo van Gemeente Pekela

Projectleider Gebiedsgericht wonen Nieuw Pekela

Raadhuislaan 8, 9665 JD Oude Pekela, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 24

Omschrijving

De gemeente Pekela ontwikkelt in Nieuwe Pekela een nieuw project: gebiedsgericht wonen in Nieuwe Pekela.
We zoeken een daadkrachtige ervaren projectleider die leiding geeft aan ditgebiedsontwikkelingsproject.. Je adviseert en voert tegelijkertijdstrategisch grondbeleid uit voor dit en relevante projecten.

Wat zijn je taken?
Je draagt van A tot Z zorg voor het realiseren van het project t/m oplevering en nazorg in samenwerking met adviseur Wonen van de gemeente.

  • Zorgdragen voor een duurzame en prettige verstandhouding met initiatiefnemer, woningcorporatie, adviseurs en gemeente.
  • Begeleiding aanvraag omgevingsvergunning, bestemmingsplanwijziging, etc.
  • Contracten opstellen en afstemmen
  • Opstellen, bewaken en uitvoeren van projectmanagementplan.
  • Bijhouden van een juiste financiële projectadministratie

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met participatie van bewoners en belanghebbenden in diverse stadia van gebiedsontwikkeling projecten;
  • Beschikbaar per maandag 1 februari 2026 voor 24 uur per week, gedurende de hele opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gebiedsontwikkeling voor gemeenten in Noord-Oost Groningen en Drenthe (60 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van gebiedsontwikkelingprojecten van A-Z (van initiatief tot en met uitvoering en beheer) (25 punten);
  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee administratieve partner (15 punten).

Competenties

Leiderschap & Verantwoordelijkheid
Je geeft richting en houvast door duidelijke doelen te stellen, neemt besluiten en delegeert effectief. Je blijft aanspreekbaar op resultaten en spreekt medewerkers aan op hun bijdrage.

Communicatie & Relatiegerichtheid
Je communiceert helder en krachtig, geeft constructieve feedback en durft mensen aan te spreken. Tegelijk toon je respect en begrip, ook in lastige situaties.

Inhoudelijke scherpte & Sensitiviteit
Je bent kritisch op de inhoud, zonder de relatie uit het oog te verliezen. Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en weet verschillende belangen te wegen in een integraal advies.

Samenwerking & Draagvlak
Je betrekt inwoners en externe partijen vanzelfsprekend, creëert draagvlak en weet anderen te enthousiasmeren en projecten aansprekend te presenteren.

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek.
Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

Team
Je bent onderdeel van het team Fysiek, waar de teams Vergunningsverlening APV/BW, beheer & onderhoud groen, wegen en riolering, omgevingsbeleid en ontwikkeling, handhaving, ruimtelijke ordening/volkshuisvesting en vergunningsverlening omgevingswet, deel van uit maken.

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.

Stap 2: Selectie 3 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 12 maanden

Is hybride werken mogelijk: ja/nee De kandidaat zal echter regelmatig op de werklocatie aanwezig zijn.

Aantal professionals of FTE: 1.

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo