Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider/inkoopconsultant Sociaal Domein

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 10 dagen
115 16 Groningen

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij de specialist met kennis van zorg gerelateerde inkooptrajecten binnen de Wmo en heb je een grote dosis doorzettingsvermogen om twee aanbestedingen op korte termijn succesvol af te ronden? Als projectleider en inkoopspecialist ga je in Oost-Groningen werken aan de aanbestedingen voor de Wmo Hulpmiddelen en Trapliften. De overeenkomsten voor deze Wmo-maatwerkvoorzieningen lopen medio 2026 af en de gemeenten Oldambt, Pekela, Stadskanaal, Veendam en Westerwolde wensen deze twee opdrachten als samenwerkende gemeenten opnieuw in de markt zetten. Jij zorgt dat tijdig de nieuwe overeenkomsten worden afgesloten om de continuïteit van deze vorm van ondersteuning aan de inwoners te waarborgen.

Wat ga je doen

Met ongeveer 6 maanden op de kalender ben je de drijvende kracht om stevig koers te bepalen en regie te houden op de planning. Hierbij maak je met jouw ervaring impact, je brengt innovatieve ideeën mee en zorgt dat de gemeenten een gezamenlijke inkoopstrategie bepalen waarmee voor de langere termijn deze ondersteuning aan inwoners efficiënt en effectief wordt vormgegeven. De korte voorbereidingstijd vraagt flexibiliteit in de beschikbaarheid in uren per week. Uiteraard maak jij als projectleider deze planning en stemt deze af met de projectgroep.

Concreet betekent dit dat je onder andere:

  • De regie voert op het inkooptraject
  • Beleidsambities naar werkbare oplossingen vertaalt die zijn afgestemd op de mogelijkheden die de markt te bieden heeft
  • Zorgt voor afstemming met stakeholders
  • Knelpunten signaleert en inspeelt op weerstand
  • Werkt met de voorgedragen inkoopmethodieken van de penvoerder Gemeente Oldambt

Eisen

  • Je kent de regio en hebt in Oost-Groningen eerder een aanbesteding Hulpmiddelen en Trapliften succesvol afgerond, welke hebben geresulteerd in een overeenkomst. Dit blijkt uit je cv.
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit het cv.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie en hebt ervaring met EU-aanbestedingen. Dit blijkt uit het cv.
  • Je beschikt over kennis op het gebied van het aanbestedingsrecht. Dit blijkt uit het cv.
  • Je bent assertief, politiek- en bestuurlijk sensitief en hebt oog voor organisatiesensitiviteit. Dit blijkt uit het cv en/of de motivatie.
  • Je beschikt over zakelijk inzicht en commerciële vaardigheden. Dit blijkt uit het cv en/of de motivatie.
  • Je hebt ervaring met het voeren van een aanbesteding op het gebied van hulpmiddelen en trapliften in andere regio's. Dit blijkt uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Wanneer ook ervaring op het gebied van inkoop en contractmanagement aan de kant van een leverancier van hulpmiddelen en/of trapliften aanwezig is, dan is dat een pre.

Competenties

  • enthousiaste collega met een gezonde dosis humor.
  • Iemand die er 100% voor wil gaan.
  • Je bent ambitieus en proactief, maar ook realistisch.
  • Je bent samenwerkingsgericht en denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen.
  • Je hebt een flexibele instelling en weet pragmatisch binnen de kaders te handelen.
  • Je vindt het een uitdaging om samen met het team de klus te klaren.

Organisatie en team

De gemeenten Oldambt, Pekela, Stadskanaal, Veendam en Westerwolde wensen deze twee opdrachten als samenwerkende gemeenten opnieuw in de markt zetten. De penvoerder is Gemeente Oldambt.

De opdracht biedt ruimte om echt het verschil te maken binnen een ambitieus team, met samenwerking van betrokken professionals.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

Omdat de urgentie van de kandidaat die gaat starten erg hoog is zal op maandag 3 november de beoordeling verwerkt worden, op dinsdag 4 november worden er digitale speeddates gehouden worden en op woensdag 5 november dient de opdrachtnemer al aan de slag te kunnen gaan.*

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht. Leg uit tijdens de speeddate hoe je het proces wilt realiseren. Weging: 20 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De huidige leverancier mag ook kandidaten voorstellen.

Dienstencategorie: Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening CPV code 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur