Senior medewerker Belastingen / WOZ

Raadhuisplein 1, 9501 SZ Stadskanaal, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 36 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior medewerker Belasting/WOZ ben je aanspreekpunt voor je collega’s en neem je hen mee in de uitdagingen waar het subteam mee wordt geconfronteerd. Je coördineert de taken binnen het subteam. Daarnaast werk je zelf ook mee om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden tijdig en accuraat worden afgerond. De functie bestaat voor ongeveer 30% uit coördinerende taken en 70% meewerkende taken.

Werkzaamheden:

  • Inhoudelijk aanspreekpunt voor het bestuur, de organisatie en externe partijen voor belastingen- en WOZ-zaken.

  • Coördineren van de taken binnen Belastingen/WOZ, waaronder de verdeling van de werkzaamheden, het opstellen van planningen en het sturen op de uitvoering hiervan. 

  • Adviseren van de teamleider BBG op proces en inhoud, waaronder het periodiek leveren van voortgangsinformatie.

  • Senior vakspecialist die het team meeneemt in de ontwikkelingen op het vakgebied.

  • Verzorgt de jaarlijkse actualisatie en vaststelling van de Belastingverordeningen.

  • Werkt zelf mee en ondersteunt de collega’s bij de uitvoering van de belastingen- en WOZ-taken, waaronder ook (complexe) bezwaar- en beroepszaken. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO4 niveau;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker belastingen / WOZ bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met ICT binnen het werkveld belastingen;

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker belastingen / WOZ bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met basis- en kernregistraties, de WOZ, BAG, BGT, BRK-PB;

  • Aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol binnen teams met belastingen/WOZ.

Competenties

  • Klantgericht

  • Oplossingsgericht

  • Resultaatgericht

  • Communicatieve vaardigheden

  • Flexibel

  • Pro-actief

Organisatie en team

Over de gemeente Stadskanaal

De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.

De ongeveer 320 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma tot en met vr

Overige informatie

Gemeente Stadskanaal heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  n.v.t.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).   

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 21 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 23 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur