Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland
Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 feb 2027Publicatiedatum:
7 dec 2025Tijdelijk leidinggeven aan het team Bedrijfsvoering (ca. 25 medewerkers).
De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt medewerkers, management en het bestuur van de Omgevingsdienst Achterhoek op het gebied van financiën, HR, communicatie, ICT, archief, administratie en facilitaire zaken.
Momenteel zijn er veel opgaven, voornamelijk op het gebied van IT, die het werk van al deze disciplines raken. Denk hierbij aan de ontwikkelingen op gebied van informatievoorziening, informatieveiligheid, AI en archief. Daarnaast is de verwachting dat de Omgevingsdienst Achterhoek zal gaan fuseren met de Omgevingsdienst Veluwe. Dit zal ook veel inspanning vragen op het gebied van onze bedrijfsvoering.
Werkzaamheden:
Als teamleider vorm je de schakel tussen het management (hoofd bedrijfsvoering) en jouw teamleden. Jouw team bestaat uit de medewerkers van ICT, archief, administratie en facilitaire zaken. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen, het beleid en de (productie)opgaven van je team en regisseert en bewaakt de voortgang hierin.
Je stuurt en coacht op gestelde doelen, efficiency en het versterken van de samenwerking met de beide primaire afdelingen en opdrachtgevers van de ODA.
Je weet managementbesluiten te vertalen naar organisatorische kaders, projecten en programma’s en bent in staat om input vanuit het team in te brengen in organisatiebeleid. Je werkt hierin nauw samen met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering.
Je geeft op inspirerende wijze leiding en bent hierin HR-verantwoordelijk. Je coacht en stimuleert persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling.
Je hebt een antenne voor het signaleren en verbinden vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen. Daarnaast lever je een bijdrage aan organisatie brede (innovatieve) projecten en programma’s.
Omgevingsdienst Achterhoek (ODA) draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Wij verlenen omgevingsvergunningen in opdracht van tien gemeenten en de provincie Gelderland. Ook zien we erop toe dat bedrijven voldoen aan actuele wet- en regelgeving op het gebied van milieu(veiligheid). Daarnaast adviseren we onder andere onze opdrachtgevers over archeologie en over verschillende milieu-onderwerpen, zoals bodem, geluid en lucht.
Planning: De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht.
Optie tot verlenging: 3x 12 maanden
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12 cao SGO. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen:
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;
Minimaal 2 referenties;
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr.
Overige informatie:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
