Logo van Omgevingsdienst Achterhoek
Logo van Omgevingsdienst Achterhoek

Teamleider Bedrijfsvoering

Omgevingsdienst Achterhoek

Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland

Sluit over 25 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Tijdelijk leidinggeven aan het team Bedrijfsvoering (ca. 25 medewerkers).

De afdeling Bedrijfsvoering ondersteunt medewerkers, management en het bestuur van de Omgevingsdienst Achterhoek op het gebied van financiën, HR, communicatie, ICT, archief, administratie en facilitaire zaken.

Momenteel zijn er veel opgaven, voornamelijk op het gebied van IT, die het werk van al deze disciplines raken. Denk hierbij aan de ontwikkelingen op gebied van informatievoorziening, informatieveiligheid, AI en archief. Daarnaast is de verwachting dat de Omgevingsdienst Achterhoek zal gaan fuseren met de Omgevingsdienst Veluwe. Dit zal ook veel inspanning vragen op het gebied van onze bedrijfsvoering.

Werkzaamheden:

  • Als teamleider vorm je de schakel tussen het management (hoofd bedrijfsvoering) en jouw teamleden. Jouw team bestaat uit de medewerkers van ICT, archief, administratie en facilitaire zaken.  Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen, het beleid en de (productie)opgaven van je team en regisseert en bewaakt de voortgang hierin.

  • Je stuurt en coacht op gestelde doelen, efficiency en het versterken van de samenwerking met de beide primaire afdelingen en opdrachtgevers van de ODA.

  • Je weet managementbesluiten te vertalen naar organisatorische kaders, projecten en programma’s en bent in staat om input vanuit het team in te brengen in organisatiebeleid. Je werkt hierin nauw samen met het afdelingshoofd Bedrijfsvoering.

  • Je geeft op inspirerende wijze leiding en bent hierin HR-verantwoordelijk. Je coacht en stimuleert persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling.

  • Je hebt een antenne voor het signaleren en verbinden vanuit lokale, regionale en landelijke ontwikkelingen. Daarnaast lever je een bijdrage aan organisatie brede (innovatieve) projecten en programma’s.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teamleider op gebied van hrm en of ICT en of financien;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider binnen de overheid (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar teamleider op gebied van HRM, ICT en financien (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het tegelijk aansturen van teams uit verschillende disciplines (20 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Politiek en bestuurlijk sensitief;
  • Communicatief vaardig en verbindend.

Organisatie en team

Omgevingsdienst Achterhoek (ODA) draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Wij verlenen omgevingsvergunningen in opdracht van tien gemeenten en de provincie Gelderland. Ook zien we erop toe dat bedrijven voldoen aan actuele wet- en regelgeving op het gebied van milieu(veiligheid). Daarnaast adviseren we onder andere onze opdrachtgevers over archeologie en over verschillende milieu-onderwerpen, zoals bodem, geluid en lucht.

Gespreksinformatie

Planning: De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 3x 12 maanden

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12 cao SGO. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties;

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur