thumbnail
thumbnail

Consulent Inkomen

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
geen bedrag
36 Groningen

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

1 jul 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken tijdelijk een nieuwe collega voor 36 uur per week als Consulent Inkomen (schaal 9)

De context
Het beoordelen van aanvragen voor een uitkering (de aanvragen voor levensonderhoud) komen bij de gemeente Oldambt binnen bij het cluster Claim.  Dit cluster bestaat uit 6 consulenten die nauw samenwerken met de andere onderdelen van het Sociaal Domein. Jij hebt oog voor alle leefdomeinen, bent empathisch, maar ook resultaatgericht en gaat uit van een eigen verantwoordelijkheid van de aanvrager.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Beoordelen van aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW op het recht op een uitkering;

  • Intakegesprek(ken) voeren (telefonisch, op kantoor en waar nodig via huisbezoeken);

  • In voorkomende gevallen behandelen van aanvragen in het kader van de bijzondere bijstand;

  • Beantwoorden van vragen over de bijstandsuitkering;

  • Beoordelen en toetsen van aanvragen levensonderhoud op basis van wet- en regelgeving en het vastleggen van de zaak gebonden informatie;

  • Verzorgen van correspondentie en maken beschikkingen n.a.v. genomen beslissingen;

  • Uitvoeren van themaonderzoeken in het kader van handhaving.

Kandidaatomschrijving

Jouw opleiding, kwaliteiten en ervaring

  • Een afgeronde HBO opleiding (HBO SJD is een pre);

  • Werkervaring in het sociaal domein;

  • Ervaring binnen de Participatiewet is gewenst met daarbij voldoende kennis van wet- en regelgeving;

  • Kennis van sociale voorzieningen;

  • Ervaring in het werken met GWS/Suite is een pre;

  • Een goed financieel/cijfermatig inzicht.

Competenties
Voor alle medewerkers van de gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:

  • Resultaatgericht

    • We willen binnen de veranderende wereld van de sociale zekerheid op efficiënte wijze onze (inhoudelijke) doelen halen

  • Klantgericht/empathisch

    • klantcontacten vragen een eenduidige/heldere manier van communiceren. Daarnaast spreken we elkaar oplossingsgericht aan.

  • Samenwerken

    • Collegialiteit vinden we belangrijk. Je draagt verantwoordelijkheid voor zowel je eigen werk als het werk van het team.

Gunningscriteria

  • Gemeentelijke ervaring is een pré

  • Je hebt 3 jaar relevante werkervaring

  • Je hebt een HBO richting Sociaal Juridische Dienstverlening (of vergelijkbaar)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Consulent Inkomen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.