Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
1 jul 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
8 nov 2023Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken tijdelijk een nieuwe collega voor 36 uur per week als Consulent Inkomen (schaal 9)
De context
Het beoordelen van aanvragen voor een uitkering (de aanvragen voor levensonderhoud) komen bij de gemeente Oldambt binnen bij het cluster Claim. Dit cluster bestaat uit 6 consulenten die nauw samenwerken met de andere onderdelen van het Sociaal Domein. Jij hebt oog voor alle leefdomeinen, bent empathisch, maar ook resultaatgericht en gaat uit van een eigen verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Wat zijn je werkzaamheden?
Beoordelen van aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW op het recht op een uitkering;
Intakegesprek(ken) voeren (telefonisch, op kantoor en waar nodig via huisbezoeken);
In voorkomende gevallen behandelen van aanvragen in het kader van de bijzondere bijstand;
Beantwoorden van vragen over de bijstandsuitkering;
Beoordelen en toetsen van aanvragen levensonderhoud op basis van wet- en regelgeving en het vastleggen van de zaak gebonden informatie;
Verzorgen van correspondentie en maken beschikkingen n.a.v. genomen beslissingen;
Uitvoeren van themaonderzoeken in het kader van handhaving.
Kandidaatomschrijving
Jouw opleiding, kwaliteiten en ervaring
Een afgeronde HBO opleiding (HBO SJD is een pre);
Werkervaring in het sociaal domein;
Ervaring binnen de Participatiewet is gewenst met daarbij voldoende kennis van wet- en regelgeving;
Kennis van sociale voorzieningen;
Ervaring in het werken met GWS/Suite is een pre;
Een goed financieel/cijfermatig inzicht.
Competenties
Voor alle medewerkers van de gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
Resultaatgericht
We willen binnen de veranderende wereld van de sociale zekerheid op efficiënte wijze onze (inhoudelijke) doelen halen
Klantgericht/empathisch
klantcontacten vragen een eenduidige/heldere manier van communiceren. Daarnaast spreken we elkaar oplossingsgericht aan.
Samenwerken
Collegialiteit vinden we belangrijk. Je draagt verantwoordelijkheid voor zowel je eigen werk als het werk van het team.
Gunningscriteria
Gemeentelijke ervaring is een pré
Je hebt 3 jaar relevante werkervaring
Je hebt een HBO richting Sociaal Juridische Dienstverlening (of vergelijkbaar)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.