Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder

Planoloog

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Dit is de functie

Als planoloog adviseer jij het bestuur en management over jouw vakgebied en vanuit jouw expertise. Daarbij kun je denken aan het omgevingsplan en andere ruimtelijke procedures. Je vertaalt dit naar beleid. Dat doe je niet alleen, maar samen met onze inwoners en ondernemers.

Concreet betekent dit:

  • Deelname aan startgesprekken, de intaketafel en het opstellen van richtinggevende adviezen, in samenwerking met de procesbegeleiders omgeving;
  • Op verzoek adviezen voorleggen aan het college en/of gemeenteraad op het gebied van de fysieke leefomgeving;
  • Inhoudelijke beoordelen van motiveringen ETFAL;
  • Het verstrekken van informatie op het gebied van de fysieke leefomgeving aan inwoners en bedrijven en helder uitdragen van het gemeentelijk beleid;
  • Het inhoudelijk en procesmatig begeleiden van wijzigingen van het omgevingsplan Vertegenwoordigen college en Raad in procedures (samen met jurist);
  • Organiseren en/of deelnemen aan in- en externe overlegverbanden met diverse externe partijen als ingenieursbureaus, architectenbureaus, aannemers, waterschappen, rijks- en provinciale overheden, regionale samenwerkingsverbanden, bedrijven, burgers en andere partijen met als doel om gezamenlijk tot een goed plan te komen;
  • Het leveren van een bijdrage aan de transitie naar een gebiedsdekkend omgevingsplan dat voldoet aan de eisen van de Omgevingswet.

Eisen

  • Geen ZZP'er Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan.
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar recente aantoonbare ervaring op het gebied van fysieke leefomgeving. Toon duidelijk aan met het cv.
  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting: bestuurskunde, planologie of omgevingsrecht.
  • Je hebt grondige aantoonbare kennis van de Omgevingswet en aanverwante regelgeving.
  • Je bent vanaf 1 december 2025 volledig inzetbaar voor deze opdracht.
  • Je hebt aantoonbare meerjarige relevante praktijkervaring met overheden. Toon duidelijk aan met het cv en arceer het antwoord met de kleur groen.
  • Je hebt relevante ervaring met vergelijkbare opdrachten bij overheden (bijv. plantoetsing, omgevingsvisies, participatie). Denk aan ervaring met gemeentelijke planprocessen in landelijk gebied en behaalde resultaten (goedgekeurde plannen, participatieproces, etc.). Toon dit duidelijk aan met referenties uit de afgelopen 5 jaar.

Wensen en competenties

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen en uitstekende adviesvaardigheden, wat je tot een stevige gesprekspartner maakt met behoud van de relatie.
  • Een gedreven en enthousiasmerende persoonlijkheid.
  • Een flexibele instelling.

Organisatie en team

De opdracht wordt uitgevoerd bij de Gemeente Noordoostpolder.

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland in de week van 24-11.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we of de kandidaat beschikt over de juiste competenties, ervaring en visie om in deze complexe context te functioneren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr