Begindatum:
9 jun 2025Einddatum:
8 okt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 mei 2025Opdrachtomschrijving
Dit ga je doen
Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving.
Een belangrijk onderdeel van je werk is het voeren van de gekantelde gesprekken bij inwoners thuis. Dit betekent dat je samen met de inwoner in beeld brengt welke vragen er zijn, welk resultaat de inwoner wil bereiken en welke oplossingen mogelijk zijn. Hierbij kijk je eerst naar wat de inwoner zelf kan, wat gezinsleden kunnen en vervolgens wat het netwerk van de inwoner kan doen. Ook is er de mogelijkheid om door te verwijzen naar onze maatschappelijke partners.
Als blijkt dat de oplossing hierin niet te vinden is, kun je kijken naar algemene of collectieve voorzieningen.
Je hebt oog voor de persoonlijke situatie van de inwoners, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
Daarnaast kan aan de orde komen dat je een indicatie moet stellen voor een individuele voorziening. Er wordt verwacht dat je deze voorziening monitort op kwaliteit en doelmatigheid. Met het contractmanagement heb je hierover overleg.
Ook vraag je offertes aan en je beoordeelt offertes van WMO voorzieningen. En je stelt rapportages en beschikkingen op.
Je levert in het team een bijdrage aan de optimalisering van werkprocessen en indicatiebesluiten.
Kandidaatomschrijving
Een afgeronde Hbo-opleiding
Ervaring als klantmanager WMO met aantoonbare kennis richting (complexe) voorzieningen, 3 jaar in de laatste 5 jaar.
Kennis van en ervaring met werken met het systeem WIZ.
Je hebt een analytisch- en empathisch vermogen en je bent resultaatgericht.
Je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden.
Je bent een teamspeler en je kunt de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners
Je weet je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen.
Interviewplanning
De interviews zijn op 3 juni om 10 uur, 10.45 uur en 11.30 uur met Danielle Jamanica en een klantmanager WMO.
Dienstencategorie
Andere diensten
CPV code
92000000-1 - Cultuur-, sport- en recreatiediensten
Eisen
Geen ZZP'er
Vanwege leiding en toezicht van de leidinggevende bij de Gemeente Noordoostpolder nemen we voor deze opdracht geen ZZP'er aan
Ervaring
Minimaal 3 jaar recente ervaring als klantmanager WMO met aantoonbare kennis richting (complexe) voorzieningen.
Opleiding
Een afgeronde HBO-opleiding richting Social Work (voorheen SPH, MWD, CMV) of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD)
Kennis
Kennis van en ervaring met werken met het systeem WIZ.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Kennis: Je bent een teamspeler en je hebt aantoonbare ervaring met het leggen van verbinding naar andere (maatschappelijke) partners - Weging: 15 %
Werkervaring: Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen op basis van de Wmo 2015 - Weging: 15 %
Wet -en regelgeving 1: Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de Wmo 2015 en de toepassing daarvan - Weging: 10 %
Wet -en regelgeving 2: Het is een pré als je basiskennis hebt van de Jeugdwet of Participatiewet (indien relevant voor de functie). - Weging: 10 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de competenties.
Weging: 25 %