Logo van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager inburgering (Herhaling)

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

8 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Deze opdracht zetten we opnieuw uit vanwege de noodzaak van meer capaciteit op de afdeling.

Opdracht

Als klantmanager Inburgering vorm je een klantbeeld tijdens de brede intake. Met de in kaart gebrachte mogelijkheden, talenten, ervaringen, wensen en belemmeringen van de inburgeraar stellen jij en de inburgeraar een op maat gemaakt Plan Inburgering en Participatie (PIP) op.

In het PIP geef je vervolgens een passend en realistisch advies over het inburgeringstraject. Ook maak je samen met de inburgeraar concrete afspraken over inburgeren en participeren. Je stuurt zoveel mogelijk aan op zelfredzaamheid van de inburgeraar. Tijdens het inburgeringstraject houd je voortdurend de vinger aan de pols en bewaakt de voortgang. Als de situatie daarom vraagt, stuur je bij.

Daarnaast:

  • zorg je voor de administratie en rapportages in onze digitale systemen

  • houd je contact met de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en andere betrokken partijen

  • onderhoud je “warme” contacten met onze samenwerkingspartners, waaronder WerkCorporatie, COA, maatschappelijk begeleider, taalaanbieders en andere (regionale) partners

  • coördineer je en voer je taken uit vanuit het Participatieverklaringstraject.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Aantoonbare recente werkervaring in een gemeentelijke organisatie op het gebied van de Participatiewet en/of Inburgering.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij voorkeur heb je kennis van de sociale kaart van de gemeente Noordoostpolder (Weging: 10 %).
  • Aantoonbare recente ervaring met trajectbegeleiding. Toon duidelijk aan met het c.v. (Weging: 25 %).
  • Goede beheersing van de gesproken Engelse taal is een pré (Weging: 15 %).

Competenties

  • De vaardigheid om cultuursensitief te werken.
  • Een breed scala aan toepasbare communicatie- en gesprekstechnieken.
  • Creativiteit en daadkracht om binnen de vastgestelde kaders oplossingen te bedenken en uit te (laten) voeren.
  • Accuratesse, resultaatgerichtheid, anticiperend vermogen, oplossingsgerichtheid en het gevoel van verantwoordelijkheid.
  • Analytisch vermogen om obstakels en problemen in de uitvoering te herkennen en waar mogelijk suggesties voor verbeteringen voor te stellen.
  • Samenwerkend vermogen met (directe) collega’s en samenwerkingspartners.
  • Geen 9-tot-5 mentaliteit omdat dit niet altijd lukt en het soms noodzakelijk is om ’s avonds te werken.

Organisatie en team

De opdrachtgever is de Gemeente Noordoostpolder.

Gespreksinformatie

Planning

De interviews worden gepland via Teams ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:
Deze opdracht zetten we opnieuw uit vanwege de noodzaak van meer capaciteit op de afdeling.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr