Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
4 jul 2025Ter versterking van ons team Omgevingstoezicht en Advies zijn wij op zoek naar een toezichthouder BRIKS.
Als Toezichthouder BRIKS (bouwen, reclame, inritten, kappen en sloop) ben je de ‘oren en ogen’ van de afdeling. Je behandelt klachten, (BAG-)meldingen en handhavingsverzoeken.
Aan de hand van tekeningen, voorschriften en algemene regels BRIKS houd je dagelijks proactief toezicht op zowel bestaande als illegale activiteiten.
Je staat er natuurlijk niet alleen voor. Bij complexere situaties kun je altijd terugvallen op de (senior) rayoninspecteur, en waar nodig schakel je met specialistische adviseurs en beoordeel je het door hen uitgebrachte advies.
Overige belangrijke taken zijn:
Rapporteren van je bevindingen;
Handhavend optreden bij overtredingen;
Inhoudelijk adviseren bij bezwaar en beroep.
Aantoonbare werkervaring met het toepassen van en overbrengen van wet- en regelgeving op het gebied van bouw (beschrijf dit duidelijk in het cv door middel van 2 beknopte overtuigende voorbeelden) (50 punten);
Geen overtuigende voorbeelden (0 punten);
1 overtuigend voorbeeld (25 punten);
2 overtuigende voorbeelden (50 punten);
Aantoonbare werkervaring met de applicatie RX.Mission (30 punten);
Geen ervaring (0 punten);
Minder dan 1 jaar ervaring (15 punten);
Meer dan 1 jaar ervaring (30 punten);
Aantoonbaar bekend met de stad Nijmegen (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Tactisch gedrag
Overtuigen
Besluitvaardigheid
Kritisch
Luisteren
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Vanaf 1 januari 2025 beoordeelt de gemeente Nijmegen zelf aanvragen voor omgevingsvergunningen beoordelen en is zij zelf verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Dat werd de afgelopen 13 jaar door Omgevingsdienst Regio Nijmegen gedaan. Per 1 januari 2025 zijn er twee bureaus opgericht, bestaande uit ongeveer 50 medewerkers. Zij vallen samen onder de afdeling Stadsrealisatie. Onze medewerkers hebben hart voor onze stad en zorgen dagelijks voor een veilige en toekomstbestendige woon- en werkomgeving voor onze burgers en bedrijven. Wij zetten ideeën, ontwerpen en vergezichten om in tastbare resultaten voor Nijmegen. Met kennis van zaken, ambitie en een flinke portie daadkracht maken we ons credo ‘Wij maken de stad’ dagelijks waar.
We willen van meerwaarde zijn voor onze inwoners en bedrijven. Dat wil zeggen dat we niet alleen de regels toepassen, maar vooral kijken naar de bedoeling achter de regels. We kijken naar het grotere plaatje en zetten in op een constructieve samenwerking met onze bewoners, bedrijven en partners. We denken proactief mee, adviseren, en werken nauw met hen samen. Relatiebeheer is dan ook een taak van ons allemaal!
Dat betekent niet dat we overal ‘ja’ op zeggen, want een vriendelijke, weloverwogen en goed uitgelegde ‘nee’ is ook dienstverlenend. Kortom; persoonlijk contact en meedenken is erg belangrijk. Je collega’s beschikken allen over een enorme drive om alles operationeel te krijgen, zodat de burger zo optimaal mogelijk wordt bediend.
Aangezien onze teams nog in verandering zijn, wordt initiatief tonen en meedenken over het optimaliseren van onze dienstverlening, de regelgeving, het beleid, de processen en methoden erg gewaardeerd. De ultieme kans om jouw kennis en ervaring te kunnen toepassen, actief mee te denken en samen met je team bij te dragen aan deze bijzondere uitdaging!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal maximaal € 95,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat.
In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vrij.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Overige informatie
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Nijmegen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).