Adviseur - Nijkerk

Van 't, Van Het Hoffstraat 24, 3863 AX Nijkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 26 Gelderland

Begindatum:

28 jul 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

26

Publicatiedatum:

17 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ondersteun je vanuit de gemeente de onafhankelijke, externe adviescommissie bezwaarschriften.
Inwoners die het niet eens zijn met een besluit van de gemeente kunnen hiertegen bezwaar maken. De secretaris beoordeelt het bezwaarschrift bij binnenkomst en bekijkt of het bezwaar door bemiddeling tussen bezwaarmaker en de gemeente kan worden opgelost. Als de bemiddeling het bezwaar niet wegneemt of mogelijk is, volgt de formele bezwaarprocedure via de commissie bezwaarschriften.

De commissie adviseert het college of de burgemeester (het bestuursorgaan) over ingekomen bezwaarschriften, zodat er een integrale heroverweging plaatsvindt binnen de wettelijke termijnen. Als secretaris stel jij het (concept)advies op, dat je vervolgens voorlegt aan de voorzitter en de commissieleden. De hoorzittingen van de commissie vinden één keer per twee weken plaats op dinsdagavond of donderdagmiddag.

De volgende werkzaamheden behoren in ieder geval tot het takenpakket van de secretaris commissie bezwaarschriften/juridisch adviseur. Je treedt op als secretaris tijdens de zitting van de adviescommissie bezwaarschriften. Je bereidt de zitting voor, stelt een conceptadvies op en in verdere afstemming kom je tot een definitief advies.

Daarnaast ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • De overall voortgang van de bezwaren;

  • Het inhoudelijk voorbereiden van het proces van hoorzitting en advisering. Na de hoorzitting maak je het inhoudelijk advies en dit bespreek je met de commissie;

  • Het regelmatig voeren van inhoudelijk overleg met de leden en voorzitter van de commissie bezwaarschriften over het inhoudelijk advies;

  • Je bent onafhankelijk gespreksleider bij het voeren van een informeel gesprek tussen bezwaarmaker(s) en de ambtenaar van de betreffende afdeling;

  • Het toetsen van bezwaren aan wet- en regelgeving en beleid (formeel en materieel), ontvankelijkheid, inhoudelijke afweging van belangen van bezwaarmaker, gemeente en eventuele derde-belanghebbende;

  • De commissie bezwaar maakt jaarlijks een jaarverslag. Samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en opstellen van dit verslag.

De vergaderingen van de commissie zijn 1x in de week / 1x in de 2 weken afwisselend op dinsdagavond en donderdag middag.
Daarnaast zorg je voor de afhandeling voor de bezwaarschriften tegen leges en naheffingsaanslagen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente;

  • Aantoonbare kennis van de Awb en de gemeentewet (benoem dit duidelijk in het cv);

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten.

  • Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzp- constructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is

Wensen en competenties

Wensen

Competenties

Organisatie en team

Gemeente Nijkerk

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

uren:26,tarief:

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.