Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Administratieve Ondersteuner Bouwtoezicht

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 10 dagen
Onbekend 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en gebruikers. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoordinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken tachtig mensen. Als toezichthouder bouwen maak je deel uit van het team Omgevingstoezicht in het bijzonder van de groep Bouw- en woningtoezicht. Het team bestaat uit 5 vaste toezichthouders, waarvan 1 senior, en een flexibele schil van 5 fte aan inhuurkrachten.

Werkzaamheden

Wat ga je doen?

Het team Omgevingstoezicht bestaat uit 4 toezichthouders milieu en 5 toezichthouders bouw in vaste dienst, waarvan 1 senior. Het team toezichthouders bouw kent daarnaast een flexibele schil ter grootte van 5,3 fte. Gevraagd wordt om een procesondersteuner die de toezichthouders bouw kan ondersteunen en de controles van hen administratief voorbereid en verwerkt. Het administratieve werk wordt hen daarmee volledig uit handen genomen zodat er voor hen tijd vrijgemaakt wordt voor de controles buiten. Dit houdt in dat je de mailbox bouwtoezicht bijhoudt maar ook DSO controleert en de schakel tussen de applicatiebeheerder, team vergunningen en team bouwtoezicht bent. Verder verwerk je de controles in RX Mission en onderhoud je de contacten met constructeur, aannemers en mogelijk bewoners. Affiniteit en kennis van zaken is van belang zodat je weet wat je wel of niet kan en moet zeggen. Verder is het team Bouwtoezicht ook de spin in het web van de administratieve processen rondom alle BLVC-plannen voor de bouwprojecten in de gemeente Nieuwegein. In deze plannen worden de Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie belicht voor en tijdens de start van bouwwerkzaamheden zodat we samen denken en werken naar een mooier Nieuwegein. Ten behoeve van de BLVC-plannen zorg jij er samen met je collegas voor dat gegevens en adviezen nauwkeurig verzameld en verwerkt worden om tot een definitief BLVC-plan te komen. Je werkt daarvoor nauw samen met de bouwtoezichthouders en met onze adviseurs van de afdeling Openbaar Domein en Ruimtelijk Domein.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare Afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Een maximum uurtarief van 70 exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee externe administratieve broker
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief ondersteuner bouwtoezicht

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de provincie Utrecht
  • Aantoonbare werkervaring met handhaving bebouwde omgeving binnen een gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief ondersteuner bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met RX Mission

Competenties

  • Teamplayer
  • Doelgericht
  • Klantvriendelijk
  • Politiek-sensitief
  • Initiatiefrijk
  • Enthousiast
  • Oplossingsgericht
  • Mondeling en schriftelijk vaardig

Organisatie en team

Organisatie

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficient openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.
De afdeling Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid (TVL) draagt binnen de gemeente bij aan het in stand houden en vergroten van de leefbaarheid en veiligheid van de stad voor bewoners, ondernemers en gebruikers. De afdeling kent een breed scala aan producten en een grote diversiteit in doelgroepen en werkprocessen. Hier vindt alle bestuursrechtelijk en strafrechtelijk toezicht en handhaving plaats voor uiteenlopende beleidsvelden. De afdeling bestaat uit 5 teams: Omgevingstoezicht, Stadstoezicht, Strategie en ondersteuning, Wijkcoordinatoren en Openbare Orde en Veiligheid. Er werken tachtig mensen. Als toezichthouder bouwen maak je deel uit van het team Omgevingstoezicht in het bijzonder van de groep Bouw- en woningtoezicht. Het team bestaat uit 5 vaste toezichthouders, waarvan 1 senior, en een flexibele schil van 5 fte aan inhuurkrachten.
Het team Omgevingstoezicht bestaat uit 4 toezichthouders milieu en 5 toezichthouders bouw in vaste dienst, waarvan 1 senior. Het team toezichthouders bouw kent daarnaast een flexibele schil ter grootte van 5,3 fte.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 21 maart bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen

dagen in overleg te bepalen, fysieke aanwezigheid tijdens minimaal 4 dagen in de week op het werk wordt verlangd.

Overige informatie

De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort. Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [TELEFOONNUMMER VERWIJDERD]. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur