Allround P&O adviseur

Gemeente Mook en Middelaar

Raadhuisplein 6, 6585 AP Mook, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 28 tot 32 Limburg

Begindatum:

15 nov 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

18 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als allround P&O adviseur bij Mook en Middelaar heb je de volgende werkzaamheden:

  • Je begeleidt P&O processen en je zorgt voor de administratieve afhandeling;

  • Je organiseert en adviseert bij werving en selectie, in- en uitdienstprocedures, ziekteverzuim, arbo en ontwikkelvragen van medewerkers;

  • Je adviseert over en ondersteunt de gemeentesecretaris afdelingshoofden bij de toepassing en uitvoering van het beleid. Naast je rol als adviseur van het management ben je voor medewerkers aanspreekpunt en vraagbaak voor personele aangelegenheden;

  • Je bent betrokken bij ontwikkelingen van de afdelingen en zoekt actief naar samenwerking en afstemming;

  • Je zorgt voor een correcte administratie van gegevens in het HR systeem Motion

  • Je zorgt voor een adequate informatievoorziening aan de hele organisatie over het HR-beleid en arbeidsvoorwaarden;

  • Je ontwikkelt en implementeert (onderdelen van) het personeels-, arbeidsomstandigheden- en arbeidsvoorwaardenbeleid.

  • Je speelt een rol in de migratie van ons HR systeem Motion naar Motion Pro

Je vervult de functie in samenwerking met je collega adviseur waarbij jullie beiden gericht zijn op het totale resultaat van de P&O functie.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een Hbo-opleiding of hoger op het gebied van HR en/of organisatie en bedrijfskunde;

  • Je hebt aantoonbaar 5 jaar brede kennis en ervaring met alle aspecten van het HR vak, zowel adviserend als administratief;

  • Je beschikt over minimaal 3 jaren werkervaring in een HR adviesfunctie;

  • Je hebt kennis van en ervaring in administratieve processen en informatie- en beheersystemen op het gebied van personeel;

  • Je communiceert makkelijk, zowel mondeling als schriftelijk, beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht en zoekt aansluiting bij de diverse niveaus binnen de organisatie.

Eisen

  • Je hebt een Hbo-opleiding of hoger op het gebied van HR en/of organisatie en bedrijfskunde;
  • Je hebt aantoonbaar 5 jaar brede kennis en ervaring met alle aspecten van het HR vak, zowel adviserend als administratief;
  • Je beschikt over minimaal 3 jaren werkervaring in een HR adviesfunctie;
  • Je hebt kennis van en ervaring in administratieve processen en informatie- en beheersystemen op het gebied van personeel;
  • Je communiceert makkelijk, zowel mondeling als schriftelijk, beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht en zoekt aansluiting bij de diverse niveaus binnen de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding HR en/of organisatie en/of bedrijfskunde op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het HR vak;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als P&O adviseur;
  • Aantoonbare werkervaring in een non-profit organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het HR vak;
  • Aantoonbare werkervaring in een HR functie bij een of meerdere gemeenten;
  • Aantoonbare werkervaring in de laatste vijf jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als personeelsfunctionaris of HR-ondersteuner;
  • Aantoonbare werkervaring met de inrichting of migratie van een HR systeem.

Competenties

  • Proactief;
  • Oplossingsgericht;
  • Pragmatisch;
  • Communicatief;
  • Nauwkeurig;
  • Goede uitdrukkingsvaardigheid.

Organisatie en team

Gemeente Mook en Middelaar

De Gemeente Mook en Middelaar is de op acht na kleinste gemeente, maar ook één van de mooiste gemeentes van Nederland. Onze gemeente staat voor vele interessante uitdagingen!

Binnen onze organisatie is geen dag hetzelfde. Bij ons gebeurt globaal hetzelfde als in een grote gemeente. Je kent en ziet al je collega’s. Integraal werken is bij ons een vanzelfsprekendheid. Onze functies zijn breed en flexibel. De lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort dat je bij vragen of ideeën het Management Team (MT) rechtstreeks benadert. De organisatie bestaat uit de afdelingen Ruimte, Sociaal en Bedrijfsvoering. Je gaat werken bij de afdeling Bedrijfsvoering, team P&O.

Het team P&O is een klein team en bestaat uit twee adviseurs en een salarisadministrateur. Gezamenlijk pakken wij alle P&O vraagstukken op. Gezien het vertrek van een van de adviseurs  zoeken wij een praktische, ervaren en zelfstandige P&O adviseur.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Benodigd aantal professionals

1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de administratieve broker. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur