Senior beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening

Kasteelplein 5, 3417 JG Montfoort, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

21 mei 2025

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.
Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.
De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Omschrijving van de opdracht
Montfoort is een relatief kleine gemeente, maar biedt qua ruimtelijke ordening veel variatie met o.a. twee (monumentale) kernen, ontwikkellocaties voor nieuwe woningen en een groot landelijk gebied.
Je begeleidt planologische procedures en je zorgt voor een integrale beleidsafstemming. Je toetst principeverzoeken inhoudelijk en juridisch en stemt de afhandeling hiervan af met de vergunningverlener en milieuspecialisten. Je overlegt met de wethouder en schrijft college- en raadsvoorstellen. Je gaat in gesprek met initiatiefnemers van interessante plannen en onderzoekt de mogelijkheden om deze goed in procedure te brengen. Last but not least werk je mee aan het opstellen van een Omgevingsplan.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde juridische of planologische opleiding op wo niveau;

  2. ‘'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  3. Aantoonbare werkervaring bij een Groene Hart gemeente als beleidsadviseur ruimtelijke ordening;

  4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als jurist/ beleidsadviseur ruimtelijke ordening;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden en/of coachen van junior beleidsadviseurs ruimtelijke ordening (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  2. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief of exclusief Fee) (20 punten);

  3. Aantoonbare kennis van de nieuwe Omgevingswet (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);

  4. Aantoonbare afgeronde opleiding staats- en/of bestuursrecht op wo niveau (15 punten);

  5. Aantoonbare kennis van WRO, WABO en WGR (15 punten).

Competenties

  • Schrijfvaardig

  • Klantgerichtheid

  • Bestuurssensitiviteit

  • Resultaatgericht

  • Betrokken

  • Creatief

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 3 juni 2025, tussen 12.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur