thumbnail
thumbnail
Projectleider voor aanbesteding en implementatie financieel pakket (software)

Gemeente Midden-Groningen

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 10 dagen
120
14 Groningen

Begindatum:

25 jun 2023

Einddatum:

1 jul 2024

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

26 mei 2023

De gemeente Midden-Groningen zoekt op korte termijn een Projectleider voor de aanbesteding (europees) én  implementatie van software voor een Financieel Systeem organisatiebreed.

Toelichting opdracht

De gemeente Midden-Groningen wil een (europese) aanbesteding starten voor een nieuw aan te schaffen financieel systeem..

Het doel is om een (europese) aanbesteding te starten, en daarop volgend de implementatie van  een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is.

Naast de (europese) aanbesteding moet met de implementatie de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.

Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Opleveren van alle documentatie behorende bij een (europese) aanbesteding ( waaronder pakket van eisen en wensen)
  • Begeleiding aanbestedingstraject

·         Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;

·         Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;

·         Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;

·         Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.

De projectleider:

·         Is verantwoordelijk voor de (europese) aanbesteding en implementatie van het nieuwe financieel systeem.

·         Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;

·         Stelt , in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;

·         Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zonodig;

·         Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;

·         Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.

Kandidaatomschrijving

We vragen een Projectleider met:

·         Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);

·         Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;

·         HBO/Academisch werk- en denkniveau;

·         Kennis van het gemeentelijke financieel domein;

·         Recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;

·         Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.

Interviewplanning

Interviews worden gepland zo snel mogelijk na 13 juni

Toelichting op rooster

1,5 tot 2 dagen per week (variabel gedurende de looptijd van het project)

Dienstencategorie

Andere diensten

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider voor aanbesteding en implementatie financieel pakket (software) die deze organisatie zoekt?