Locatiemanager

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 32 Groningen

Begindatum:

8 apr 2024

Einddatum:

8 okt 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 mrt 2024

Opdrachtomschrijving
Ben jij die locatiemanager die bij één van onze gemeentelijke opvanglocaties binnen Midden-Groningen een veilige woonomgeving wil creëren voor vluchtelingen uit Oekraïne? Wij zijn op zoek naar een stevige kandidaat die de mouwen opstroopt en met enthousiasme deze uitdaging aangaat.

Waarom wij op zoek zijn naar jou
Door de crisis in Oekraïne hebben veel mensen hulp nodig. Honderdduizenden inwoners zijn op de vlucht vanwege de situatie in hun land. De Nederlandse gemeenten slaan de handen in één door het inrichten van gemeentelijke opvanglocaties. Voor één van opvanglocaties in Midden-Groningen zijn we met spoed op zoek naar meerdere locatiemanagers.

Wat ga je doen?
De functie van locatiemanager is een tijdelijke functie van 6 maanden binnen de Gemeente Midden-Groningen. Voor deze gemeentelijke opvanglocatie zijn wij op zoek naar een manager die een veilige woonomgeving voor bewoners weet te creëren en eerste aanspreekpunt is op de locatie. We willen menswaardige opvang en maatschappelijke meerwaarde bieden door in te zetten op zelfredzaamheid van onze bewoners.

Hoe ziet jouw werkweek eruit?

  • Je bent verantwoordelijk voor de opvanglocatie en creëert samen met de collega’s een plek waar bewoners gestimuleerd worden zelf verantwoordelijkheid te nemen.

  • Je motiveert bewoners om actief bij te dragen aan de leefbaarheid op de locatie. Aan jou de taak om bewoners aan te spreken op afspraken en hierbij te helpen.

  • Je signaleert als er spanningen ontstaan en gaat hierover in gesprek met de bewoners.

  • Je bent op de hoogte van nieuwe regelingen en processen t.a.v. vluchtelingen en implementeert deze. Denk aan wijzigingen in leefgeld, derdelanders en O-document wetgeving.

  • Je houdt de gemeentelijke collega’s op de hoogte van de ontwikkelingen ten aanzien van de locatie en de (specifieke) afspraken die zijn gemaakt met de vluchtelingen. De locatiemanagers van de verschillende opvanglocaties hebben gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor de piketdienst. Dit betekent dat je 1 keer per 6 weken  telefonisch bereikbaar dient te zijn buiten kantoortijden voor alle Gemeentelijke opvanglocaties. In een enkele situatie moet je ook ter plaatse zijn.

Met wie werk je samen?
Je bent een spin in het web die de vraag van vluchtelingen en aanbod van de gemeente maar ook de ketenpartners weet samen te brengen. Je draagt zorg voor de afstemming en communicatie met de stakeholders (zoals bijvoorbeeld het Rode Kruis, de GGD en Vluchtelingenwerk Nederland) in de directe omgeving van de opvanglocatie. Je komt te werken in een team met collega´s met verschillende achtergronden. Het is een veilig team, waarin je alles tegen elkaar kunt zeggen, waar ruimte is om jezelf te ontwikkelen en waar fouten maken mag. Humor en optimisme vinden we heel belangrijk.

Kandidaatomschrijving
Je hebt kennis van de situatie in Oekraïne en de taak van de gemeente hierin. Je draagt de doelgroep een warm hart toe. De functie van locatiemanager vraagt om de nodige flexibiliteit omdat geen enkele vluchteling of situatie hetzelfde is. Je stelt de medewerkers in  staat om de vaak gevoelige situaties goed aan te kunnen. Je beweegt flexibel tussen je rol van coach, verander- en omgevingsmanager. Je hebt goede gesprekstechnieken, interculturele communicatie en bent een kei in conflictbemiddeling. Je kent de weg in de hulpverleningsprocessen waardoor je problemen signaleert en kwetsbare groepen begeleidt naar de juiste instanties. Je gebruikt daarbij ook je opgedane kennis binnen de wereld van bijvoorbeeld distributie en logistiek.

Wat breng jij mee?
Je hebt kennis van de situatie in Oekraïne en de taak van de gemeente hierin. Je draagt de doelgroep een warm hart toe. De functie van locatiemanager vraagt om de nodige flexibiliteit omdat geen enkele vluchteling of situatie hetzelfde is. Je stelt de medewerkers in staat om de vaak gevoelige situaties goed aan te kunnen. Je beweegt flexibel tussen je rol van coach, verander- en omgevingsmanager. Je hebt goede gesprekstechnieken, interculturele communicatie en bent een kei in conflictbemiddeling. Je kent de weg in de hulpverleningsprocessen waardoor je problemen signaleert en kwetsbare groepen begeleidt naar de juiste instanties. Je gebruikt daarbij ook je opgedane kennis binnen de wereld van bijvoorbeeld distributie en logistiek.

Verder vragen we:

  • HBO-werk- en denkniveau.

  • Ervaring in een managementfunctie.

  • Ervaring binnen een politiek gestuurde organisatie

  • Bij crisis kun je binnen 45 min aanwezig zijn op een van de locaties

Je competen­ties en talenten:

  • Cultuursensitief

  • Coachend leiderschap

  • Initiatiefrijk

  • Samenwerking stimuleren

  • Communicatieve vaardigheid

  • Flexibiliteit

  • Helicopterview

  • Hands-on-mentaliteit

  • Besluitvaardigheid en lef

Eisen

Opleiding: De kandidaat heeft een HBO opleiding afgerond.

Werkervaring: De kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring met het opzetten van een opvanglocatie(s)

Werkervaring locatiemanager: De kandidaat dient ervaring te hebben als locatiemanager vluchtelingenopvang op meerdere locaties.

In bezit van rijbewijs B

De kandidaat dient in bezit te zijn van rijbewijs B

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 25 %

  • Werkervaring 1: De kandidaat heeft ervaring als locatiemanager vluchtelingenopvang op meerdere locaties. Hoe meer ervaring hoe hoger de waardering (Weging: 25 %)

  • Werkervaring 2: De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met de vluchtelingenopvang van de gemeente Midden-Groningen. (Weging: 10 %)

  • Rijbewijs: Je bent in het bezit van een rijbewijs en een auto vanwege het werken op de diverse opvanglocaties. (Weging: 10 %)

  • Inzetbaarheid: De kandidaat is vanaf de start van de opdracht minimaal 24 uur inzetbaar. (Weging: 5 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties (Weging: 25 %)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.