Begindatum:
8 apr 2024Einddatum:
8 okt 2024Uren per week:
32Publicatiedatum:
18 mrt 2024Opdrachtomschrijving
Ben jij die locatiemanager die bij één van onze gemeentelijke opvanglocaties binnen Midden-Groningen een veilige woonomgeving wil creëren voor vluchtelingen uit Oekraïne? Wij zijn op zoek naar een stevige kandidaat die de mouwen opstroopt en met enthousiasme deze uitdaging aangaat.
Waarom wij op zoek zijn naar jou
Door de crisis in Oekraïne hebben veel mensen hulp nodig. Honderdduizenden inwoners zijn op de vlucht vanwege de situatie in hun land. De Nederlandse gemeenten slaan de handen in één door het inrichten van gemeentelijke opvanglocaties. Voor één van opvanglocaties in Midden-Groningen zijn we met spoed op zoek naar meerdere locatiemanagers.
Wat ga je doen?
De functie van locatiemanager is een tijdelijke functie van 6 maanden binnen de Gemeente Midden-Groningen. Voor deze gemeentelijke opvanglocatie zijn wij op zoek naar een manager die een veilige woonomgeving voor bewoners weet te creëren en eerste aanspreekpunt is op de locatie. We willen menswaardige opvang en maatschappelijke meerwaarde bieden door in te zetten op zelfredzaamheid van onze bewoners.
Hoe ziet jouw werkweek eruit?
Je bent verantwoordelijk voor de opvanglocatie en creëert samen met de collega’s een plek waar bewoners gestimuleerd worden zelf verantwoordelijkheid te nemen.
Je motiveert bewoners om actief bij te dragen aan de leefbaarheid op de locatie. Aan jou de taak om bewoners aan te spreken op afspraken en hierbij te helpen.
Je signaleert als er spanningen ontstaan en gaat hierover in gesprek met de bewoners.
Je bent op de hoogte van nieuwe regelingen en processen t.a.v. vluchtelingen en implementeert deze. Denk aan wijzigingen in leefgeld, derdelanders en O-document wetgeving.
Je houdt de gemeentelijke collega’s op de hoogte van de ontwikkelingen ten aanzien van de locatie en de (specifieke) afspraken die zijn gemaakt met de vluchtelingen. De locatiemanagers van de verschillende opvanglocaties hebben gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor de piketdienst. Dit betekent dat je 1 keer per 6 weken telefonisch bereikbaar dient te zijn buiten kantoortijden voor alle Gemeentelijke opvanglocaties. In een enkele situatie moet je ook ter plaatse zijn.
Met wie werk je samen?
Je bent een spin in het web die de vraag van vluchtelingen en aanbod van de gemeente maar ook de ketenpartners weet samen te brengen. Je draagt zorg voor de afstemming en communicatie met de stakeholders (zoals bijvoorbeeld het Rode Kruis, de GGD en Vluchtelingenwerk Nederland) in de directe omgeving van de opvanglocatie. Je komt te werken in een team met collega´s met verschillende achtergronden. Het is een veilig team, waarin je alles tegen elkaar kunt zeggen, waar ruimte is om jezelf te ontwikkelen en waar fouten maken mag. Humor en optimisme vinden we heel belangrijk.
Kandidaatomschrijving
Je hebt kennis van de situatie in Oekraïne en de taak van de gemeente hierin. Je draagt de doelgroep een warm hart toe. De functie van locatiemanager vraagt om de nodige flexibiliteit omdat geen enkele vluchteling of situatie hetzelfde is. Je stelt de medewerkers in staat om de vaak gevoelige situaties goed aan te kunnen. Je beweegt flexibel tussen je rol van coach, verander- en omgevingsmanager. Je hebt goede gesprekstechnieken, interculturele communicatie en bent een kei in conflictbemiddeling. Je kent de weg in de hulpverleningsprocessen waardoor je problemen signaleert en kwetsbare groepen begeleidt naar de juiste instanties. Je gebruikt daarbij ook je opgedane kennis binnen de wereld van bijvoorbeeld distributie en logistiek.
Wat breng jij mee?
Je hebt kennis van de situatie in Oekraïne en de taak van de gemeente hierin. Je draagt de doelgroep een warm hart toe. De functie van locatiemanager vraagt om de nodige flexibiliteit omdat geen enkele vluchteling of situatie hetzelfde is. Je stelt de medewerkers in staat om de vaak gevoelige situaties goed aan te kunnen. Je beweegt flexibel tussen je rol van coach, verander- en omgevingsmanager. Je hebt goede gesprekstechnieken, interculturele communicatie en bent een kei in conflictbemiddeling. Je kent de weg in de hulpverleningsprocessen waardoor je problemen signaleert en kwetsbare groepen begeleidt naar de juiste instanties. Je gebruikt daarbij ook je opgedane kennis binnen de wereld van bijvoorbeeld distributie en logistiek.
Verder vragen we:
HBO-werk- en denkniveau.
Ervaring in een managementfunctie.
Ervaring binnen een politiek gestuurde organisatie
Bij crisis kun je binnen 45 min aanwezig zijn op een van de locaties
Je competenties en talenten:
Cultuursensitief
Coachend leiderschap
Initiatiefrijk
Samenwerking stimuleren
Communicatieve vaardigheid
Flexibiliteit
Helicopterview
Hands-on-mentaliteit
Besluitvaardigheid en lef
Eisen
Opleiding: De kandidaat heeft een HBO opleiding afgerond.
Werkervaring: De kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring met het opzetten van een opvanglocatie(s)
Werkervaring locatiemanager: De kandidaat dient ervaring te hebben als locatiemanager vluchtelingenopvang op meerdere locaties.
In bezit van rijbewijs B
De kandidaat dient in bezit te zijn van rijbewijs B
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Werkervaring 1: De kandidaat heeft ervaring als locatiemanager vluchtelingenopvang op meerdere locaties. Hoe meer ervaring hoe hoger de waardering (Weging: 25 %)
Werkervaring 2: De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met de vluchtelingenopvang van de gemeente Midden-Groningen. (Weging: 10 %)
Rijbewijs: Je bent in het bezit van een rijbewijs en een auto vanwege het werken op de diverse opvanglocaties. (Weging: 10 %)
Inzetbaarheid: De kandidaat is vanaf de start van de opdracht minimaal 24 uur inzetbaar. (Weging: 5 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties (Weging: 25 %)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.