thumbnail
thumbnail

Financieel Medewerker

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
78
32 Groningen

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 sept 2024

Omschrijving van de opdracht
Bij Midden-Groningen stellen wij alles in het werk om onze inwoners zo goed mogelijk te ondersteunen en te helpen. Dit begint bij een professionele en klantgerichte organisatie die z’n zaken goed op orde heeft en zichzelf blijft verbeteren. Het team Financiën speelt hierin een belangrijke rol. Bijvoorbeeld door er elke dag voor te zorgen dat onze collega’s hun werk goed kunnen doen. Ook zijn onze specialisten betrokken bij allerlei projecten. Omdat we energie blijven stoppen in de dienstverlening van onze organisatie zoekt het team Financiën tijdelijk een financieel medewerker.

Wat ga jij doen?
Samen met de medewerkers van de afdeling werk je aan de kwaliteit en het maken van onze P&C documenten, zoals de voorjaarsnota, begroting, najaarsnota, jaarrekening en de kwartaalrapportages. Verder het maken van correcties, overzichten en administratief ondersteunende werkzaamheden.

Hoe ziet jouw werkweek eruit?
De week begint met een korte weekstart, waarin we met de teamleden de lopende zaken kort doornemen en concrete afspraken maken over de voortgang. Daarna staat er een afspraak met een adviseur en een budgethouder in de agenda, waarin jullie de stand van zaken doornemen en naar de prognose van deze periode kijken. In samenwerking met de financieel medewerkers worden budgetoverzichten opgesteld en wekelijks heb je contact met budgethouders om deze te informeren over de voortgang en mogelijke bijsturing op de budgetten. Voor een nieuw voorstel van een van de budgethouders onderzoek je samen met de financieel adviseur de financiële aspecten en ondersteun je bij de vertaling in de financiële paragraaf bij het voorstel dat binnenkort in de gemeenteraad besproken wordt.

Met wie werk je samen?
Je bent zichtbaar binnen de organisatie. Je werkt samen met onze financieel medewerkers en adviseurs om te komen tot een compleet advies. Je levert een actieve bijdrage aan de P&C cyclus. Je bent ondersteunend aan de financieel adviseur.

Kandidaatomschrijving
Voor deze functie zoeken we iemand die analytisch, open en ondernemend is met een dienstverlenende houding. Je bent in staat de verbinding te zoeken en samenhang te overzien en te bewaken. Verder ben je heel creatief en denkt in mogelijkheden bij financiële vraagstukken binnen onze gemeente. Je geeft proactief advies. Je kijkt over je eigen vakgebied heen, bent stressbestendig en resultaatgericht. Daarnaast word je graag gevraagd naar je mening en ben je in staat om mee te denken in oplossingen.

Verder vragen we:

  • Een HBO werk- en denkniveau op financieel / bedrijfseconomisch gebied.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving gemeentefinanciën (o.a. BBV) en ervaring in de uitvoering hiervan.

  • Kennis van Key2Financiën en ruime ervaring met Excel.

Gewenste competenties:

  • Analytisch vermogen

  • Creativiteit Integriteit

  • Klantgerichtheid

  • Nauwkeurigheid

  • Ondernemingszin

  • Oordeelsvorming

  • Resultaatgerichtheid

  • Verantwoordelijkheid

Interviewplanning
De interviews worden in overleg gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Werk- en denkniveau
De kandidaat heeft een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau op financieel / bedrijfseconomisch gebied. Toon duidelijk aan met het CV.

Werkervaring
De kandidaat heeft aantoonbaar op CV minimaal 1 jaar recente werkervaring als financieel medewerker bij een gemeente.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Kennis
Beschrijf dat de kandidaat kennis heeft van relevante wet- en regelgeving gemeentefinanciën (o.a. BBV) en ervaring in de uitvoering hiervan - Weging: 30 %

Software/pakketkennis
De kandidaat heeft bij voorkeur kennis van Key2Financiën en ruime ervaring met Excel. Toon duidelijk aan met het CV - Weging: 15 %

Inzetbaarheid
De kandidaat is vanaf de startdatum voor minimaal 32 uur per week inzetbaar - Weging: 5 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties - Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Financieel Medewerker die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.