Adviseur Ruimtelijke plannen

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 72 Groningen

Begindatum:

20 jan 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

72

Publicatiedatum:

10 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving

Wil jij als Adviseur Ruimtelijke Plannen de komende tijd  aan de slag met alle uitdagingen van de toekomst? Dan zijn we op zoek naar jou!
Met ruim 62.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Gemeente Midden-Groningen heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waar iedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties wil ze initiatieven ondersteunen en zaken mogelijk maken waardoor de gemeente een mooie plek is om te wonen, te werken of te bezoeken.

Het team
Het team Ruimtelijk en Economische Ontwikkeling (REO) is één van de teams binnen het domein Leefomgeving, waar alle beleidsgebieden vertegenwoordigd zijn. Binnen het domein zetten we ons in voor wonen, werken, leren, vervoer, duurzaamheid en meer, ondanks beperkte ruimte. Gemeente Midden-Groningen legt onze aanpak vast in richtlijnen, waarin we jaarlijks zo’n 375 initiatieven beoordelen. Meestal zijn ze goed, maar soms ontstaan er dilemma’s. We zeggen eerder ‘ja, mits’ dan ‘nee, tenzij’. Maar hoe passen we dat toe in de praktijk? Dat betekent belangen en risico’s afwegen. Sinds 1 januari 2024 is de Omgevingswet van kracht en we zijn druk bezig met de implementatie.

Het gaat om de volgende opdracht:

  • Het ontwikkelen van kaders en het bewaken en begeleiden van de hierbij behorende planologische procedures.

  • Zorgdragen voor de uitvoering van planologische procedures zoals principeverzoeken, buitenplanse omgevingsplanactiviteiten, projectbesluiten en verzoeken voor nadeelcompensatie.

  • Het management en het bestuur adviseren over uiteenlopende omgevingsplanaangelegenheden.

  • Het vertegenwoordigen van de gemeente in juridische procedures o.a. bij de rechtbank en de Raad van State.

  • Het leveren van een actieve bijdrage aan ruimtelijke projecten en aan de ontwikkeling van nieuw ruimtelijk beleid en het implementeren van de Omgevingswet.

We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Dit vanwege de borging van de continuïteit bij het uitvoeren van de opdracht en het kunnen steunen op kennis en capaciteit vanuit de eigen organisatie.

Kandidaatomschrijving

  • HBO of WO werk- en denkniveau.

  • Kennis op het gebied van (het maken van) omgevingsplannen, gebiedsontwikkeling en planologie.

  • Een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen.

  • Politiek/bestuurlijke sensitiviteit en omgevingsbewustzijn.

  • Ruime ervaring in ruimtelijke ordening. Je hebt een hands on mentaliteit en denkt in mogelijkheden. De Omgevingswet kent nog veel onbekendheid. Dit vraagt om een andere manier van werken en flexibiliteit.

  • Gevoel voor afstemming en samenhang tussen verschillende beleidsterreinen binnen de gemeente met bestuurlijk en maatschappelijk impact.

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden waarmee je in staat bent relaties op te bouwen en deze te onderhouden.  

Interviewplanning
De interviews zijn gepland op 8 en 9 december 2025.

Toelichting op rooster
32 uur is ook bespreekbaar

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

CPV code
71000000-8 - Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie

Bijlagen

Download bijlage

Overeenkomst van opdracht Adviseur Ruimtelijke Plannen.pdf

Download bijlage

AIV leveringen en diensten gemeente Midden-Groningen (3).pdf

Eisen

  • Opleiding: Je hebt succesvol een HBO of WO opleiding afgerond in een relevante richting (bv Sociale Planologie).

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur ruimtelijke ordening: In je cv heb je aangetoond dat je minimaal 3 jaar ervaring hebt als adviseur in de ruimtelijke ordening.

  • Kennis en ervaring met het ontwikkelen van en/of werken met instrumenten van de Omgevingswet: Je hebt kennis en ervaring met het ontwikkelen van en/of werken met instrumenten van de Omgevingswet zoals een Bopa of Omgevingsplan.

  • Inkoopvoorwaarden en overeenkomst van opdracht: Het is een vereiste om akkoord te gaan met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten gemeente Midden-Groningen en de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. (zie de bijlagen) Dit blijkt duidelijk uit de offerte

Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte

  • Kopie van bul

Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %

Ervaring bij een soortgelijke gemeente als Midden-Groningen
Je hebt ervaring in een soortgelijke functie binnen een soortgelijke gemeente als de gemeente Midden-Groningen. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.

Weging: 20 %

Software kennis
Je hebt kennis en ervaring met RxBase van Roxit. De software waarmee een omgevingsplan wordt opgesteld. Toon dit aan in je CV. Hoe beter de ervaring aansluit, hoe meer punten.

Weging: 20 %

Kennis en ervaring met het ontwikkelen van en/of werken met instrumenten van de Omgevingswet
Je hebt kennis en ervaring met het ontwikkelen van en/of werken met instrumenten van de Omgevingswet zoals een Bopa of Omgevingsplan. Toon dit aan in je CV. Hoe beter dit aansluit, hoe meer punten.

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In de interviews wordt gelet op de door ons gestelde eisen en de gunningscriteria.

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.