Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
24 dec 2025Uitgangspunt is dat je de eigen kracht en zelfregie van de inwoner versterkt door uit te gaan van de mogelijkheden van de inwoner.
Je bent verantwoordelijk voor:
Beoordelen van hulpvragen voor de inzet van geïndiceerde jeugdhulp, op grond van de Jeugdwet en de gemeentelijke regelgeving.
Coördineren van passende zorg en bewaken van de voortgang.
Monitoren en evalueren van ingezette hulp en toezien op tijdige afschaling waar mogelijk.
Samenwerken met gezinnen, ketenpartners en vrij-toegankelijke ondersteuning voor een integrale aanpak.
Signaleren, beoordelen en aanpakken van (vermoedens van) onveiligheid, inclusief het uitvoeren van risicotaxaties, opstellen en bewaken van veiligheidsplannen en direct handelen bij acute dreiging.
Toetsen van toewijzingsplannen aan wettelijke kaders, richtlijnen en professionele standaarden.
Zorgdragen voor nauwkeurige en verantwoorde dossiervorming.
Je werkt samen met je collega’s binnen het sociaal domein en adviseert ze op het gebied van jeugdhulp en veiligheid in gezinnen.
Je draagt bij aan inhoudelijke beleidsontwikkelingen en op het gebied van complexe veiligheidscasuïstiek. Je neemt deel aan overkoepelende overleggen en intervisie.
Je werkt samen met externe partners, waaronder scholen, gezondheidszorgprofessionals en jeugdzorginstanties
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 350 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 12 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen:
De opdrachtgever heeft er voor gekozen om een administratieve partner als broker in te zetten. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met deze administratieve partner. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.