Begindatum:
3 nov 2025Einddatum:
3 nov 2026Publicatiedatum:
16 okt 2025Je draagt bij aan voortgang in realisatie van ruimtelijke plannen.
Dit doe je door zorg te dragen voor of bij te dragen aan:
de financiële, planeconomische invulling (o.a. opstellen van haalbaarheidsanalyses, effectrapportages, exploitatiebegrotingen, varianten afwegingen, advisering grondprijzen, rendementsberekeningen, begrotingen voor projectontwikkeling).
Het (mede) voeren van onderhandelingen over gronduitgifte of –aankoop;
het opstellen, voorbereiden en beheren van grondexploitaties, grondexploitatieplannen,
onderbouwing grondprijsadviezen en onderhandeling over gronduitgifte of grondaankoop;
de jaarlijkse herziening van de grondexploitaties.
Je adviseert in eerste instantie de projectleider. Maar ook advisering van andere collega’s en portefeuillehouder hoort bij je rol.
Je draagt bij aan onderhoud van, en adviseert over erfpachtadministratie en erfpachtuitgifte.
Beheer van strategische gronden en strategisch vastgoed.
Je draagt bij aan kostenverhaal bij particuliere initiatieven of grondexploitaties. Dit doe je samen met collega’s van andere taakvelden. Tevens ondersteun je o.a. collega’s van ruimtelijke ordening hierin. Ook draag je zorg voor een goede vastlegging en invordering van gemaakte kosten.
Daarnaast draag je vanuit planeconomie bij aan eventuele verbetering van interne processen, beleid en informatiestromen met betrekking tot planeconomie, projectadministratie en grondexploitaties, mede in verband met verantwoording binnen de planning & control cyclus..
Je bent bereid om in voorkomende gevallen de gemeente ’s avonds te vertegenwoordigen bij bijvoorbeeld commissievergaderingen, klankbordgroepen en informatieavonden.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
Beschikbaar per 3 november 2025 voor gemiddeld 12 tot 24 uur per week, met een vaste beschikbaarheid op dinsdag en donderdag;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met grond(prijs)beleid en (Meerjarenprogramma) Grondexploitaties;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planeconoom binnen een gemeente.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële controle en actualisering van grondexploitaties, benoem waar deze is opgedaan;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom, met ondersteuning vanuit een adviesbureau;
0 punten voor minder dan 1 jaar;
15 punten voor 1 tot 2 jaar;
25 punten voor 2 tot 4 jaar;
35 punten voor meer dan 4 jaar.
Aantoonbare werkervaring met grond- en vastgoedexploitaties binnen een gemeente met strategiebepaling voor onderhandeling, advisering over o.a. huur-, koop-, samenwerkings- of anterieure overeenkomsten, advisering over grondverwervings- en gronduitgiftebeleid, advisering over privaat- of publiekrechtelijk kostenverhaal. Licht dit duidelijk toe in het cv;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met applicatie Totallink, benoem waar deze is opgedaan.
Analytisch
Accuraat
Flexibel
Klantgericht
Resultaatgericht
Midden-Delfland is een informele, laagdrempelige organisatie, met korte communicatielijnen. We kennen flexibele werktijden, zodat je werk en privé goed op elkaar af kunt afstemmen.
Als planeconoom ben je onderdeel van de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Deze afdeling bestaat uit collega’s die zich bezighouden met vergunningverlening, toezicht en handhaving, ruimtelijke ordening en milieu, landschap en locatieontwikkeling. Je bent werkzaam binnen het team Locatieontwikkeling. Dit team werkt projectmatig aan diverse ruimtelijke ontwikkelingen. Het team werkt nauw samen met de andere teams en andere afdelingen binnen de organisatie.
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in week 44 (maandag 27 oktober 2025 t/m vrijdag 31 oktober 2025). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de CV's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis is voor sommige taken noodzakelijk of voor de samenwerking wenselijk. Dit is afhankelijk van de aard van de werkzaamheden en de afspraken die met de leidinggevende van de gemeente gemaakt worden. Een combinatie van fysieke aanwezigheid en locatie onafhankelijk werken is mogelijk.
De functie van planeconoom is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr , waarbij beschikbaarheid op Di en Do in beginsel vereist is. Afwijkingen in overleg.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.