Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

BGT Beheerder

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 6 dagen
Onbekend 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als BGT beheerder ben je verantwoordelijk voor het gegevensbeheer van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) in de gemeente Voorschoten en Wassenaar. Dit omvat alles van wegen en waterwegen tot bebouwing en groenvoorzieningen.

Werkzaamheden

  • Je werkt nauw samen met de beheerders van de basisregistraties BAG en de beheerders openbare ruimte met het primaire doel het verhogen van de datakwaliteit van de basisregistraties.
  • Je voert hiervoor met behulp van de BGT-applicatie kaartvervaardiging en tekenwerkzaamheden uit.
  • Daarnaast verwerk je mutatiesignaleringen in de basiskaarten van de gemeenten.
  • Tevens werk je mee aan de implementatie van nieuwe ontwikkelingen en verbetering van processen.
  • Jouw werk is niet alleen een kwestie van gegevens invoeren. Het is een dynamisch proces waarin je nauw samenwerkt met collegas en externe partijen om ervoor te zorgen dat de BGT een nauwkeurig en actueel beeld geeft van de Nederlandse topografie.
  • Daarnaast ben je betrokken bij het adviseren van zowel interne als externe BGT-gebruikers over het optimale gebruik van deze gegevens.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee Flextender
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van het stelsel van basisregistraties en landmeetkunde
  • Aantoonbare werkervaring als BGT beheerder

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting geodesie, geo-informatica of civiele techniek
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van het stelsel van basisregistraties en landmeetkunde
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als BGT beheerder
  • Aantoonbare werkervaring met het objectenhandboek BGT/IMGeo en BGT datamodel
  • Aantoonbare werkervaring met het BGT datamodel bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Microstation Bentley Map, Cadac NedBGT en Cadac Geocad
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiele duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur, maximaal 1250 uur) (Detavast constructie)

Competenties

  • Je bent resultaatgericht en je hebt een klant- en kwaliteitsgerichte houding
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en je kunt procesmatig werken
  • Je kan zelfstandig werken, maar je bent daarnaast een teamspeler die stevig in zijn schoen staat en een sterke wil heeft om te leren
  • Je geeft praktisch advies, signaleert niet alleen risicos, maar komt ook met oplossingen
  • Je weet van aanpakken en weet te overtuigen
  • Je kan goed prioriteiten stellen en hierop sturen
  • Je bent in staat om het belang van verschillende perspectieven te duiden en te wegen
  • Als je ook nog beschikt over een gezonde dosis humor worden wij helemaal blij

Organisatie en team

Welkom in Wassenaar

Je komt te werken bij de eenheid Informatie en Datamanagement (I&D) in een kleine bijzondere, gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zon 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. De organisatie telt ruim 250 medewerkers en heeft een platte organisatiestructuur. De sfeer wordt gekenmerkt als open en collegiaal, met veel ruimte voor nieuwe ideeen en eigen inbreng. De kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, omgevingsgericht en samen zijn leidend in onze werkcultuur.

De eenheid ondersteunt de gemeentelijke collegas in hun werk en bij het optimaal en veilig benutten van onze ICT-infrastructuur. Van gegevensbeveiliging tot digitale dienstverlening, we hebben het allemaal. Werk samen met ons om de toekomst van informatie en dienstverlening vorm te geven. Sluit je aan en maak het verschil voor onze inwoners, bedrijven en instellingen! I&D is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Wassenaar. Door middel van een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Voorschoten deze diensten ook af.

Gespreksinformatie

Gespreksrondes en planning

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur op het gemeentekantoor van Wassenaar. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordeling

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Overige informatie

De gemeente Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur