Planoloog/Planregisseur

Gemeente Voorschoten

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Sluit over 4 dagen
105 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als planoloog/planregisseur  ben je verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en begeleiden van de planologische procedures om ontwikkelingen te kunnen faciliteren. Daarbij begeleid je initiatieven van inwoners/ondernemers vanaf het begin tot mogelijk bij de Raad van State. Je behandelt en begeleidt de planologische procedures van verzoeken om wijziging of ontheffing van de omgevingsplannen. 

Je onderhoudt goede contacten met het bestuur en zorgt voor een goede informatievoorziening. Je houdt ook rekening met de belangen van de inwoners en ondernemers in de gemeente. Daarnaast help je participatieprocessen die ontwikkelingen mogelijk maken en ben je creatief in het bedenken van oplossingen. Ook denk je integraal en ben je adviseur op het gebied van RO voor collega’s, initiatiefnemers, college en raad. 

Werkzaamheden:

  • Het begeleiden van ruimtelijke initiatieven vanuit de maatschappij;

  • Het behandelen van verzoeken om wijziging of afwijking van de omgevingsplannen;

  • Het planologisch adviseren van de projectleider bij een gebiedsontwikkeling;

  • Het adviseren en ondersteunen van het bestuur van de gemeente en het onderhouden van contacten met belanghebbenden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Uurtarief maximaal 105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau op het gebied ruimte / planologie;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2026 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planoloog/planbegeleider bij een gemeentelijke instelling;

  • Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting);

  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv;

  • Aantoonbare werkervaring met adviseren bij een stedelijke gebiedsontwikkeling (benoem waar duidelijk waar deze ervaring is opgedaan).

Competenties

  • Je bent inhoudelijk deskundig en adviseert daardoor stevig en zelfverzekerd;

  • Je benadert vraagstukken integraal vanuit een helikopterview, schakelt hierin makkelijk en herkent politieke gevoeligheden;

  • Je zoekt de in- en externe samenwerking en hebt affiniteit met participatie en communicatie;

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Organisatie en team

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet

Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op woensdag 22 oktober 2025 van 10.00 uur tot 14.00 uur en vrijdag 24 oktober 09.30 tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr (Geef aan wat van toepassing is). In overleg in te vullen.

Overige informatie
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur