Coördinator Ruimtelijke Initiatieven Duurzaamheid

Sportlaan 22, 3299 XG Maasdam, Nederland

Sluit over 3 dagen
110 24 Zuid-Holland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 okt 2025

Omschrijving

In jouw rol coördineer en begeleid je ruimtelijke initiatieven op het gebied van duurzaamheid, van vooroverleg tot het voeren van de meer complexe procedures op basis van de Omgevingswet. Je neemt deel aan projectgroepen en adviseert daar vanuit jouw vakgebied. Je stelt waar nodig anterieure overeenkomsten op.

Verder ben je in- en extern aanspreekpunt voor zaken met betrekking tot het beleidsveld ruimtelijke ordening en verduurzaming.

Je werkt samen zowel interne-als externe partijen zoals TenneT, Stedin, Waterschap Hollandse Delta, Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid, het Rijk en provincie Zuid-Holland.

Je vertaalt het beleid van deze overheden naar de ruimtelijke impact daarvan op de gemeente Hoeksche Waard. Ook ben je goed op de hoogte van wat er speelt op het gebied van de duurzaamheidsthema’s Energietransitie, Circulaire economie, Biodiversiteit en Klimaatadaptatie.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo of universitaire opleiding en minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare rol binnen gemeenten (is een must)
  • Planologische kennis is een absolute must!
  • Je hebt kennis van en ervaring met duurzaamheidsprojecten die een ruimtelijke impact hebben
  • Je hebt ervaring met advisering van bestuur/politiek
  • Je bent bereid om minimaal twee dagen in de week op locatie te werken vanuit het gemeentehuis te Maasdam en hierin ook flexibel bent indien meer nodig is om de functie goed te kunnen uitvoeren.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden;

  • Je hebt een resultaatgerichte en initiatiefrijke houding;

  • Je bent nauwkeurig en flexibel;

  • Je staat stevig in je schoenen;

  • Je communiceert duidelijk, verbindend en bent makkelijk in de omgang;

  • Je hebt een integrale blik en zoekt actief de samenwerking op.

Organisatie en team

Werken voor gemeente Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waar jij het verschil kan maken voor meer dan 90.000 inwoners. Dat doe je samen met 800 collega’s die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Wist je dat wij de 41e gemeente van Nederland zijn met het aantal inwoners? En zelfs de grootste gemeente van Zuid-Holland qua landoppervlakte? De groene ruimte op het eiland om ons heen vertaalt zich ook naar hoe wij werken: bij ons krijg jij alle ruimte om jezelf zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Iets voor jou? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats in de week van 20 oktober.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Ja

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgever Zuid-Holland-Zuid (ZHZ):

  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Hoeksche Waard zijn van toepassing op iedere opdracht.

  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten bedraagt 1.404 uur. Bij uitzending is dit 936 uur.

  • Indexering is niet van toepassing.

  • Indien een aanvraag wordt ingevuld door een zzp’er, geldt het volgende:
    De leverancier mag een zzp’er aandragen. In dat geval contracteert Haert de zzp’er rechtstreeks. De leverancier ontvangt een kick-back fee van 15% van het uurtarief van de zzp’er, voor een periode van maximaal 1 jaar.

  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.

  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit ZHZ:

    • Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek;

    • Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken;

    • Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand;

    • Het tarief is een all-in tarief.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur