Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

DAS1.25-64 Interim teamcoodinator Grondbedrijf

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 19 dagen
140 Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

WAT GA JE DOEN ALS INTERIM TEAMCOÖRDINATOR GRONDBEDRIJF

Het team Grondbeleid is in de gemeente Leiden een cruciale schakel in het realiseren van de diverse en uiteenlopende ruimtelijke ambities en ontwikkelingen in de stad. Als Interim Teamcoördinator Grondbedrijf werk je samen met je team van planeconomen, juristen, (financieel) strategische adviseurs en beleidsmedewerkers erfpacht aan de binnenstedelijke groei van de stad Leiden. Met gevraagd en ongevraagd advies creëert het team duidelijkheid over de financieel-juridische haalbaarheid van ruimtelijke plannen/ontwikkelingen in de stad.

Het Grondbedrijf is in de basis een volwassen team met een stevige basis van kennis, competenties en vaardigheden. Uitdaging zit in het (nog) steviger positioneren van het Grondbedrijf, zowel binnen de gemeentelijke organisatie als naar buiten, en het verder ontwikkelen van de integrale samenwerking en van het strategisch vermogen van het team. Ook de functie van Teamcoördinator zelf vraagt om een (meer) heldere positionering binnen de gemeentelijke organisatie (rol, taken en verantwoordelijkheden).

Werkzaamheden

De Interim Teamcoördinator krijgt de opdracht om:

  • De dagelijkse aansturing van het team Grondbedrijf te verzorgen. Dat betekent dat je aan de slag gaat met teamontwikkeling en collega's inspireert en uitdaagt zich verder te ontplooien en het strategisch vermogen van het team te versterken.
  • De positionering van Grondbedrijf samen met het team op de juiste manier te positioneren, de integrale samenwerking daarmee te stimuleren en te komen tot een toekomstvisie voor het Grondbedrijf, zowel binnen als buiten de organisatie en daarvoor met een ontwikkelplan te komen hoe dat kan worden geborgd. Onderdeel daarvan is ook met een voorstel te komen voor een (herziene) functiebeschrijving van de Teamcoördinator Grondbedrijf (inclusief taken, verantwoordelijkheden en mandaat).

Met de Teamcoördinator van het Vastgoedbedrijf en het Afdelingshoofd stuur je gezamenlijk de afdeling Grond- en Vastgoedbedrijf (GVB) aan en vormen jullie het MT. Dat betekent ook dat je instapt op taken van het Vastgoedbedrijf als de situatie daarom vraagt. “Helder handelen met kennis van zaken” is een leidend principe. We geven met positiviteit en enthousiasme ruimte aan onze medewerkers en pakken positie als dit nodig is.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP'er
  • Afgeronde HBO of WO opleiding passende bij de opdracht
  • Minimaal 7 jaar ervaring bij een grondbedrijf en/of gebiedsontwikkelingen
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare leidinggevende ervaring, in hiërarchische of functionele zin, opgedaan in een vergelijkbare functie of projectomgeving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Gemeente-ervaring is een pre, politiek bestuurlijke sensitiviteit is noodzakelijk.
  • Financiële en juridische kennis en praktijkervaring met meerdere vormen van gebiedsontwikkeling

Competenties

  • Visie op de ontwikkeling van grondbedrijven
  • Visie op grondbeleid
  • Coachend leiderschap
  • Strategisch vermogen

Organisatie en team

WAAROM KIEZEN VOOR DEZE OPDRACHT

Door de groei van Leiden staan wij de komende jaren voor een stevige opgave met tal van gebiedsontwikkelingen. De Lammenschansdriehoek is een mooi voorbeeld van ons werk in uitvoering. Het Stationsgebied, Westerpoort, Energiepark, Werninkterrein; de komende jaren hebben we met onze omgevingsvisie werk aan de winkel! En jij speelt als Interim Teamcoördinator Grondbedrijf daarin een belangrijke rol.

Elke gebiedsontwikkeling is uniek, maar toch proberen we eenduidig te werken. En transparant door expliciete keuzes te maken met de juiste afwegingen. Daarin wachten we niet af. We nemen zelf het initiatief en jij pakt daarin een coachende en leidende rol. Bij complexe project- en gebiedsontwikkelingen ben je een sparringspartner voor de collega's. Daarbij is het grondbeleid ook in ontwikkeling. Steeds vaker wordt een actieve(re) rol gevraagd van gemeenten. Bij de innovatie van het vak grondbeleid ben jij de aanjager.

ONZE AFDELING

Grond- enVastgoedbedrijf (GVB) bestaat uit in totaal circa 45 vaste medewerkers, verdeeld over het team Grondbedrijf en het team Vastgoedbedrijf. Je komt te werken op een dynamische afdeling die volop in ontwikkeling is. De afdeling is onderdeel van het cluster Stedelijke Ontwikkeling waar ook de afdelingen Ruimtelijke Ontwikkling, Duurzame Leefomgeving, Mobiliteit en Vestigingsklimaat onderdeel van uitmaken. GVB signaleert maatschappelijke en economische ontwikkelingen, is verantwoordelijk voor de strategische kaders voor het grond- en vastgoedbeleid en vervult de eigenaarsrol voor het maatschappelijk en gemeentelijk vastgoed. Als afdeling zijn we verantwoordelijk voor de borging van de financieel-economische belangen van de gemeente. Wij adviseren bij vastgoedontwikkelingen en ruimtelijke investeringsprojecten in de stad, waarbij kennis en expertise op het gebied van juridische, financiële, vastgoed- en marktaspecten wordt ingebracht.

Gespreksinformatie

De gesprekken met kandidaten vinden plaats op 10, 11 en/of 12 november 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur