Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Meierijstad
Logo van Gemeente Meierijstad

W2025-28 Planeconoom

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

24 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving
Binnen het werkatelier Grondzaken werk je op het snijvlak van disciplines aan ruimtelijke ontwikkelingen Als planeconoom voer je analyses uit over de financieel-economische haalbaarheid van plannen. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van grondexploitaties, risicoanalyses en exploitatieplannen en je bewaakt en beheert deze. Voor gebiedsontwikkeling ben je het financieel-economisch aanspreekpunt. Daarbij hoort ook een onderwerp als kostenverhaal. Je zit aan tafel met marktpartijen voor het voeren van onderhandelingen over ruimtelijke ontwikkelingen. Je bent een belangrijke adviseur voor projectleiders en bestuurders. Op financieel vlak ben je verantwoordelijk voor het opstellen van rapportages rondom de planning en control-cyclus. Daarnaast pak je beleidsmatige zaken op het terrein van grondzaken op, zoals adviseren over grondprijzen en verkoop/verhuur van gemeentelijke gronden.

Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau Dit dient te blijken uit het cv
  • Aantoonbare werkervaring van minimaal 5 jaar als functionerend planeconoom binnen een gemeente Dit dient te blijken uit het cv

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring als het gaat om het opzetten, beheren en analyseren van grondexploitaties. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met beleidsmatige advisering op het terrein van grondzaken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met onderhandelingen met marktpartijen. Dit moet blijken uit het cv.

Competenties

  • Is een sparingspartner zowel binnen atelier grondzaken als de rest van de organisatie m.b.t. planeconomie en grondzaken
  • Beschikt over onderhandelingsvaardigheden en is analytisch sterk

Organisatie en team

Binnen het werkatelier Grondzaken van de Gemeente Meierijstad werk je op het snijvlak van disciplines aan ruimtelijke ontwikkelingen. Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op woensdagochtend 19 november. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie-eisen en gunningscriteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
De kandidaat heeft een eigen laptop en telefoon.
Dienstencategorie Andere diensten CPV code 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr