Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

W2025-23 Toezichthouder fysieke leefomgeving

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Sluit over 9 dagen
85 32 Noord-Brabant

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Meierijstad is reeds enkele jaren bezig met een aanpak van vakantieparken. Op dit moment werkt het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening aan een instructieregel om permanent wonen op een recreatiepark onder voorwaarden toe te staan. In afwachting van deze regel wil de gemeente Meierijstad een actueel beeld krijgen van de brandveiligheid op het park en het bouwen in strijd met het Besluit bouwwerken leefomgeving en het Omgevingsplan. Daardoor ontstaat er ruimte voor de tijdelijke inzet van een toezichthouder fysieke leefomgeving.

De werkzaamheden bestaan uit:

  • Inventariseren of bij recreatieverblijven uitgevoerde bouwwerkzaamheden vergunningvrij of (omgevings)vergunningplichtig, meldingspichtig zijn.
  • Inventariseren of recreatieverblijven en het bijbehorende perceel brandveilig zijn.
  • Eventuele legalisatiemogelijkheden beoordelen;
  • Bureauonderzoek en controles ter plaatse uitvoeren;
  • Controlerapporten opstellen;
  • Ondersteunende rol tijdens handhavingstraject (juridisch/administratief);
  • Signalerende functie in het kader van ondermijning en/of zorgwekkende situaties op het park.

Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Eisen

  • HBO
  • 3 tot 5 jaar werkervaring
  • Kennis van besluit bouwwerken leefomgeving
  • Ervaring mbt toezicht brandveiligheid

Wensen en competenties

Wensen

  • Aanvullende kennis op het gebied van brandveiligheid en bouwen, Omgevingsplan, Bbl en Bal.
  • Aanvullende en aantoonbare ervaring op het gebied van permanent wonen op vakantieparken en handhavingstrajecten fysieke leefomgeving.

Competenties

  • Accuraat
  • Communicatief
  • Bestuurlijk sensitief

Organisatie en team

De kandidaat is zelfstandig, beschikt over politiek en bestuurlijke sensitiviteit en is omgevingsbewust. Hij/zij kan omgaan met veranderingen en weerstand. Heeft naast de gewenste opleiding en actuele kennis van de Omgevingswet, het Bbl, het Bal etc. ook enkele jaren ervaring met het werken in en voor een gemeente; Heeft ervaring in het houden van toezicht op de geldende wetgeving. Heeft ervaring met registratiesystemen zoals LEEF, geoWEB en andere systemen op het gebied van toezicht en handhaving.De kandidaat is bij het detacheringsbureau in loondienst en is geen schijnzelfstandige in het kader van de wet DBA. U geeft gemotiveerd aan in uw inschrijving dat hieraan wordt voldaan.Kandidaat zorgt zelf voor laptop en telefoon en heeft een VOG die niet ouder dan 2 maanden is.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden gevoerd op vrijhdag 5 september tussen 10.00 en 12.00 uur.Het zou fijn zijn als je hier rekening mee wil houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In principe gaat het om inzet tijdens kantooruren. Incidenteel zal een controle of andersoortige inzet in de avonduren plaatsvinden.

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Gunningscriteria Weging prijsdeel: 30 % Kennis Weging: 20 % Ervaring Weging: 20 % Competenties Weging: 5 % Interview Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur