De gemeente Maastricht is voornemens om in 2026 meerdere aanbestedingstrajecten op het gebied van ICT op te starten. De gemeente is op zoek naar een partij die de volledige begeleiding en uitvoering van vijf (5) Europese aanbestedingen op zich kan nemen. Het betreft in dezen géén inhuur van tijdelijke arbeidskracht(en), maar een opdracht aan een partij die de aanbestedingen zelfstandig zal uitvoeren.
Omvang van de opdrachtDe opdracht omvat de begeleiding van vijf (5) Europese aanbestedingsprocedures op het gebied van ICT. De exacte startdata van de trajecten is nog niet bekend, maar de verwachting is dat deze in 2026 zullen aanvangen.
Onderwerp
- Vervanging beheersysteem openbare ruimte
- Vervanging Gateway & ESB
- Vervanging beheersysteem digitale handhaving
- Vervanging Kaartviewer
- Regionaal Servicepunt Sociaal Domein Zuid
Gevraagde dienstverleningDe gemeente verstaat onder begeleiding van een aanbestedingstraject de uitvoering van minimaal de volgende werkzaamheden:
a) Het organiseren van een kick-off overleg en vervolg overleggen met de projectgroep;
b) Uitvoeren van een marktconsultatie;
c) Het opstellen van een inkoopstrategie in samenwerking met de projectgroep, welke ter akkoord dient te worden getekend door de opdrachtgever van de betreffende aanbesteding;
d) Adviseren over de meest passende aanbestedingsprocedure en contractvorm;
e) Opstellen van de aanbestedingsdocumenten in samenwerking met de projectgroep (o.a. leidraad, overeenkomst, bijlagen etc.);
f) Documenten worden vóór publicatie/verzending beoordeeld en goedgekeurd door de interne projectleider/opdrachtgever/budgethouder vanuit de gemeente;
g) Publicatie van de aanbesteding op TenderNed;
h) (Mede)beantwoorden van de nota('s) van inlichtingen;
i) Opstellen proces-verbaal van opening aanmelding en gunning;
j) Ontvangen aanmeldingen/ inschrijvingen controleren of deze voldoen aan de gestelde vereisten;
k) Begeleiden van de beoordeling van aanmeldingen/ inschrijvingen en het voorzitten van de consensus overleggen;
l) Opstellen van het gunningsadvies en de resultaatbrieven, ter goedkeuring voorleggen aan het beoordelingsteam, ter akkoord laten tekenen door de opdrachtgever en verzenden naar inschrijvers;
m) Begeleiden eventuele bezwaren tijdens bezwaarperiode;
n) Coördineren Penetratietest (securityeisen)
o) Opstellen van de gunningsbrieven en overeenkomst(en), ter akkoord laten tekenen door de opdrachtgever en verzenden naar de gegunde partij(en);
p) Verzorgen van de gunningspublicatie op TenderNed;
q) Overdracht van het volledige aanbestedingsdossier aan de categoriemanager ICT Gemeente Maastricht, conform de eisen zoals opgenomen in bijlage 1.