Begindatum:
19 aug 2024Einddatum:
1 dec 2024Uren per week:
16Publicatiedatum:
8 jul 2024Dit zijn wij
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een splinternieuwe gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop aan het uitvinden zijn wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.
Over impact gesproken: Maashorst barst van de ambities! In onze eigen gloednieuwe organisatie én in onze prachtige gemeente, waar natuurliefhebbers en levensgenieters ondergedompeld worden in ‘goei leven’. Om een van onze ambities te noemen: Maashorst als toeristische streek op de kaart zetten. Letterlijk. We willen dat heel Nederland in 2026 weet waar Maashorst ligt. Ja, echt! Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur.
Kandidaatomschrijving
Dit ga je doen
Tegen een groot aantal besluiten die het gemeentebestuur neemt, kan bezwaar worden gemaakt. Wordt bezwaargemaakt? Dan kijkt een onafhankelijke commissie naar dat besluit waartegen bezwaar is gemaakt. Deze commissie wordt in haar werk ondersteunt door de secretarissen van de commissie bezwaarschriften.
Voor de behandeling van bezwaarschriften zijn wij op zoek naar een tijdelijke secretaris voor de Commissie Bezwaarschriften.
Je legt en onderhoudt contacten met bezwaarmakers en collega’s van de vakteams.
Je organiseert en coördineert hoorzittingen en treedt tijdens die zittingen op als secretaris van de commissieleden.
Je stelt de (concept)adviezen van de Commissie Bezwaarschriften op.
Je houdt overzicht over alle openstaande bezwaarschriften, bewaakt de voortgang en draagt zorg voor het tijdig uitbrengen van het advies door de commissie zodat bezwaarschiften binnen wettelijke termijnen van de Algemene wet bestuursrecht worden afgehandeld.
Je doet het samen met
Onze vaste secretarissen van de Commissie Bewaarschriften. Deze juristen werken in het team HR en Juridische zaken; een enthousiast team waarin het prettig werken is en de onderlinge hulpvaardigheid groot is.
Eisen
Juridische opleiding: Afgeronde juridische opleiding, minimaal HBO bachelor.
Werkervaring: Aantoonbare werkervaring als secretaris van een bezwaarschriftcommissie.
Gevraagde documenten: Aanleveren bij offerte - Motivatie
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 5 %
Algemene wet bestuursrecht
Werkervaring met Algemene wet bestuursrecht (20%)
Minder dan 1 jaar (10 %)
1 tot 2 jaar (15 %)
3 jaar of langer (20 %)
Secretaris van een bezwaarschriftencommissie
Werkervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie.
Minder dan 1 jaar (10 %)
1 tot 2 jaar (30 %)
3 jaar of langer (50 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria (25%)
Competenties;
A. Nauwkeurig en goed georganiseerd werken;
B. Schriftelijke en mondelinge communicatie;
C. Analytisch en overtuigend.
Kennis en ervaring;
Zelfstandig werken / samenwerken / relatie ten opzichte van commissieleden.