Adviseur grondzaken

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 12 Noord-Brabant

Begindatum:

28 jul 2025

Einddatum:

27 nov 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

ls Adviseur Grondzaken ben je bezig met diverse juridische werkzaamheden op het gebied van privaatrecht/grondzaken, zoals aankoop van onroerende zaken t.b.v. ruimtelijke projecten, verkoop van (bouw)grond en gebouwen, het vestigen van zakelijke rechten (erfpacht, opstal), verhuur en verpachting van gemeentelijke eigendommen. De werkzaamheden betreffen het adviseren bij en het opstellen van de nodige contracten, de daarbij behorende correspondentie en het opstellen van adviesnotities en voorstellen voor directie en college/raad. Ook het uitzetten van taxaties en bodemonderzoeken behoren tot het takenpakket.

Hiervoor werk je nauw samen met collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling, Economie, Vergunningen, Beheer en andere adviseurs. Daarnaast heb je ook veel externe contacten met bijvoorbeeld burgers, zo kan je bijvoorbeeld aan tafel zitten bij aankoopgesprekken, notarissen en verschillende (nuts)bedrijven. Soms zit je aan tafel bij de wethouder of directeur om hem/haar te adviseren over diverse privaatrechtelijke kwesties. Verder lever je ook een bijdrage aan de periodieke rapportages aan de directie, waarin je de stand van zaken van jouw werkzaamheden bespreekt. Kortom, een afwisselende functie in een groep met behulpzame collega’s die de kneepjes van het vak kennen. Werk wordt in onderling overleg verdeeld, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met een ieders kwaliteiten en wensen.

Jouw kracht
Als adviseur vind je het leuk om met anderen samen te werken en anderen werken graag samen met jou. Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen. Daarbij verlies je het grotere geheel niet uit het oog. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen. Als het een keer niet helemaal loopt zoals je had gedacht, dan lijdt je humeur daar niet onder. Vanzelfsprekend beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten. Wanneer je al enige werkervaring in het vakgebied meeneemt, is dat fijn. Kennis van privaatrecht is hierbij een must.

Kijkende naar de aard van de werkzaamheden kan deze opdracht niet worden ingevuld door een ZZP'er.

Eisen

  • “In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?”

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden/Gewijzigd

  • Afgeronde relevante HBO-opleiding, bij voorkeur Rechten.

  • De kandidaat heeft specifieke vakkennis op het gebied van privaatrecht (blijkt uit CV).

  • De kandidaat beschikt over minimaal 3-4 jaar werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV).

  • Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrrein. De kandidaat beschikt zelf over devices of deze worden geleverd vanuit de leverancier. Er dient een VOG te worden overlegd niet ouder dan 2 maanden voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.

  • Kennis van privaatrecht is een must.

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkervaring in het vakgebied

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op HBO

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Wij gaan ervan uit dat de kandidaat beschikt over eigen devices (laptop en telefoon) of verstrekking via bureau/ leverancier, dit in verband met het werkplek-concept van de Gemeente Roosendaal

  • De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van grondzaken (blijkt uit CV).

  • De kandidaat beschikt over specifieke vakkennis op het gebied van grondzaken (blijkt uit CV).

  • De kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante werkervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV).

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit het gesprek)

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding Rechten of Bestuurskunde (blijkt uit CV)

Competenties

  • samenwerken

  • kritische vragen stellen

  • praktische vertaling maken

  • zaken voor elkaar krijgen

  • het grotere geheel niet uit het oog verliezen

  • goed omgaan met tegengestelde belangen

  • goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Organisatie en team

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video. Wij hanteren een
autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de
kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar,
ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de
ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en
laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie.

Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante
vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben
je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur