Logo van Gemeente Maasdriel
Logo van Gemeente Maasdriel

Programmaregisseur Transformatie Sociaal Domein

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor de uitvoering van het Programma Transformatie Sociaal Domein zijn we op zoek naar een programmaregisseur. De programmaregisseur is verantwoordelijk voor de inhoudelijke, procesmatige en organisatorische regie van het programma Transformatie Sociaal Domein (TSD).

De programmaregisseur zorgt voor samenhang tussen de vijf deelsporen (Stevige lokale teams, Steunende leefomgeving, Integrale aanpak, Datagestuurd werken en goede randvoorwaarden) en verbindt beleid, uitvoering en bestuur.

Werkzaamheden:

  • Voeren van regie op de uitvoering van het programma Transformatie Sociaal Domein.

  • Vertalen van landelijke en regionale ontwikkelingen (zoals de Hervormingsagenda Jeugd, het Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming, IZA en GALA) naar de lokale context.

  • Zorgen voor afstemming en samenhang tussen alle deelsporen en projecten binnen het programma.

  • Ambtelijk opdrachtnemer: bewaken van voortgang, resultaten, financiën en integraliteit.

  • Opstellen van (deel)planningen, voortgangsrapportages en bestuurlijke adviesstukken.

  • Adviseren van de ambtelijk opdrachtgever en de stuurgroep; voorbereiden van besluitvorming.

  • Sturen op samenwerking tussen beleid, uitvoering en externe partners (zorgaanbieders, onderwijs, huisartsen, welzijnsorganisaties e.d.).

  • Faciliteren van lerend werken en borging van resultaten in de lijnorganisatie.

  • Bevorderen van een cultuur van samenwerking, eigenaarschap en continue verbetering.

De programmaregisseur werkt intensief samen met de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers, de programmasecretaris, diverse projectleiders, managers van de domeinen en externe stakeholders.

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. BYOD (bring your own device): de kandidaat moet gebruik maken van een eigen device;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met programmamanagement of programmaregie binnen het sociaal domein in gemeentelijke context (in de afgelopen 6 jaar);

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met veranderopgaven of transformatieprocessen in de publieke sector (benoem een referentieproject);

  5. Uiterlijk beschikbaar vanaf medio november 2025 voor 24 tot 32 uur per week;

  6. Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde een WO bachelor opleiding;

  • Aantoonbare werkervaring met de onderwerpen: Hervormingsagenda Jeugd, het Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming en/of IZA en GALA;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van (deel)planningen, voortgangsrapportages en bestuurlijke adviesstukken;

  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen (benoem hiervan een voorbeeld in het cv).

Competenties

  • Strategisch inzicht en omgevingsbewustzijn.

  • Verbinden en samenwerken.

  • Resultaatgericht sturen.

  • Bestuurlijke sensitiviteit.

  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Organisatievermogen en planmatig werken.

  • Leiderschap en overtuigingskracht.

  • Flexibiliteit en veerkracht.

Organisatie en team

De gemeente Maasdriel (ca. 26.000 inwoners) ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden. Maasdriel bestaat uit 11 karakteristieke dorpen, met ieder hun eigen dynamiek. Onze kernwaarden zijn Lef, Samen en Trots.

De gemeente Maasdriel werkt vanuit de ambitie ‘Samen doen’ aan een samenleving waarin inwoners actief kunnen deelnemen en zich thuis voelen. Binnen het sociaal domein zetten we in op een samenleving die dichtbij, wendbaar en toekomstbestendig is. We willen dat elke inwoner de juiste hulp krijgt, op tijd en op de juiste plek. Dat vraagt om samenwerking, daadkracht en regie.

Om die reden is het Programma Transformatie Sociaal Domein gestart: een meerjarig veranderprogramma (2025–2028) gericht op het duurzaam versterken van de uitvoering van Wmo, Jeugd en aanpalende domeinen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde: Het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer en de gemeente Maasdriel mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Maasdriel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Opties verlenging: 2 x 12 maand(en)

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr