Projectleider Civiele Werken

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 20 dagen
95 18 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

23 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectleider Civiele Werken heb je diverse projecten in de fysieke leefomgeving onder je hoede. Je voert de directie over deze projecten. Je bent hiervoor zowel intern als voor de samenleving het eerste aanspreekpunt. Je monitort de voortgang en signaleert vroegtijdig knelpunten en kansen op inhoud/tijd/proces en geld. De projecten komen in samenwerking met interne collegas en externe partijen tot stand. Je bent bekend met projectmatig werken en hebt oog voor de belangen van de diverse stakeholders. Je bent in staat deze belangen in kaart te brengen zodat het gemeentebestuur een afgewogen besluit kan nemen. Je voelt je prettig in projecten waarin je moet schakelen tussen binnen en buiten en laat je bij tegenwind niet uit het veld slaan. Je maakt afspraken met externe partijen. Je toetst aan contractuele en wettelijke kaders en adviseert over meer- en minderwerk. Je verzorgt de in- en externe communicatie rondom de projecten. Je stelt rapportages samen en levert gegevens aan voor de P en C cyclus. Je rapporteert aan het management en bestuur over inhoudelijke en financiele aspecten. Je ziet toe op de veiligheid tijdens de uitvoering van het werk en acteert bij onveilige situaties op een adequate wijze.

De zelfstandige uit te voeren werkzaamheden/taken:

  • Je geeft uitvoering aan projecten uit het Gemeentelijk Riolerings Plan/Watertakenplan. Het kan gaan om vervangingsplannen riolering, maar ook over integrale plannen waarvan de riolering een onderdeel is;
  • Je coordineert en voert directie bij de uitvoering van het project, bewaakt de (financiele) voortgang en kwaliteit, overlegt met diverse partijen, signaleert en rapporteert afwijkingen en adviseert over de te nemen maatregelen;
  • Je zorgt voor de aanbesteding van werken/diensten ten behoeve van de uitvoering van projecten;
  • Je hebt oog voor het te doorlopen proces en zoekt tijdig afstemming met betrokken collegas en met diverse externe partijen zoals waterschap, provincie en aannemers/adviesbureaus.
  • Je voert gesprekken met de omgeving bent in staat om de wensen vanuit de omgeving te vertalen in het project.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde HBO

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke riool-gemalenbeheer vanuit een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 18 uur per week gedurende hele opdracht inclusief verlengingen;

  • Een maximum uurtarief van 95 exclusief btw, inclusief woon- werkverkeer en fee externe partij.

Wensen en competenties

  • Een aantoonbare opleiding Civiele Techniek op HBO bachelor niveau

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met gemeentelijke riool-gemalenbeheer vanuit een gemeente

  • 7. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon- werkverkeer en fee Flextender (35 punten)
            a. Tot €85,- (35 punten)
           b. Van €85,- tot €95,- (15 punten)
           c. Vanaf €95,- (0 punten)

Competenties

  • Initiatiefrijk

  • Resultaatgericht

  • Teamplayer

  • resultaatgerichte instelling met zowel aandacht voor inhoud als proces;

  • uitstekende communicatie vaardigheden in woord en geschrift;

  • verbinding leggen tusssen beleid, uitvoering en beheer;

  • enthousiasmeert anderen met jouw voorstellen en (nieuwe) ideeën

  • betrokken, positieve en oplossingsgerichte houding.

Organisatie en team

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.

  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.

  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.

  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.

  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur