Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
1 jan 2025Uren per week:
24 uur per week gemiddeldPublicatiedatum:
20 aug 2024Omschrijving van de opdracht
De gemeente Lochem is op zoek naar een ervaren medewerker RO die het team Ruimtelijke Initiatieven tijdelijk kan ondersteunen.
Als medewerker RO krijg je energie van plannen in de fysieke leefomgeving. In een samenspel van belangen, zowel van de gemeente als onze inwoners en bedrijven, vind je de weg om tot een overwogen advies en uitvoering te komen. Je doet je werk deels zelfstandig en deels als onderdeel van een projectteam. De Omgevingswet zie je als kans om je werk nog beter af te stemmen op de samenleving.
Verantwoordelijkheden
Behandelen van algemene informatieverzoeken op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling
Begeleiden van ruimtelijke procedures van begin tot vaststelling. Dit zijn procedures zoals een omgevingsplanprocedure, een BOPA of een TAM-IMRO procedure. Voorbeelden van initiatieven zijn het bouwen van 1 of meerdere woningen of het uitbreiden van (agrarische) bedrijven.
In deze functie zal je je met name bezig houden met initiatieven op perceelniveau.
Opstellen van ruimtelijke onderbouwingen, visies en adviezen aan en voor B&W en raad
Adviseren bij nieuwe initiatieven tijdens het intakeoverleg en (mede)vertegenwoordigen van het team bij de omgevingstafels
Organiseren van en het (mede) vertegenwoordigen van het team, of de gemeente in diverse overleggen, inspraakbijeenkomsten en overleggen met andere disciplines, overheden of rechterlijke instanties (input in rechterlijk gedingen of eigen behandeling)
Je hebt een adviserende en ondersteunende rol bij projecten in de fysieke leefomgeving. Bijvoorbeeld op het gebied van woningbouw, bedrijfslocaties, inrichting van de openbare ruimte, natuur en landschap, duurzame energieopwekking en klimaatadaptatie;
Je bent onderdeel van team Ruimtelijke Initiatieven. Een team van 19 collega's bestaande uit o.a. RO medewerkers, plantoetsers, vergunningverleners, juridisch beleidsmedewerker. Naast jou zijn er nog andere 3 RO medewerkers. We zijn specifiek op zoek naar een RO medewerker met ervaring in het begeleiden van plannen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 1 januari 2025 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
Je voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. Je bent verplicht gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Sjabloon : Bijlage format CV s algemeen 2023.doc
Je bent afgestudeerd als beleids- of juridisch medewerker RO;
Minimaal 5 jaar ervaring in een overheidsorganisatie op het werkgebied RO
Wensen
Je hebt aantoonbare ervaring met de toepassing van de omgevingswet (40%)
Je hebt aantoonbaar ervaring met het leggen van de verbinding tussen beleid en uitvoering (30%)
Je hebt aantoonbaar ervaring als sparringpartner voor inwoners, ontwikkelaars (of andere initiatiefnemers), collega’s en bestuurders binnen een overheidsorganisatie; (20%)
Je hebt ervaring als klankbord/vraagbaak voor (startende) collega's op het gebied van RO (10%)