Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 sept 2026Uren per week:
16 tot 20Publicatiedatum:
20 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Toekomst Sociaal Domein (TSD) is een samenwerkingsverband van vier gemeenten: Leidschendam-Voorburg, Lansingerland, Wassenaar en Zoetermeer. Deze gemeenten hebben gezamenlijk de Wmo maatwerkvoorzieningen voor begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf ingekocht.
Voor dit samenwerkingsverband zoeken wij een voorzitter. De voorzitter wordt namens TSD ingehuurd door de gemeente Leidschendam-Voorburg. Het tijdelijke dienstverband loopt dat ook via deze gemeente.
Opdracht
De voorzitter is de spil van de samenwerking Toekomst Sociaal Domein. Van deze persoon wordt verwacht dat hij/zij de landelijke en regionale ontwikkelingen volgt en vertaalt naar TSD-niveau en draagvlak creëert bij de vier gemeenten voor inhoudelijke voorstellen richting managers, bestuur of dienstverleners en evenredige inzet vanuit de samenwerkende gemeenten bewaakt.
Daarnaast is de voorzitter aanspreekpunt voor dienstverleners, draagt zorg voor juridische afhechting van vragen dienstverleners en voor het ontvangen en opvolgen van signalen van dienstverleners en gemeenten.
Taken:
- Coördineren en uitvoeren bestuurswerkzaamheden, voorbereiding, coördinatie en voorzitten van overleggen op zowel bestuurlijk, beleids- als beheer-niveau en met externe partijen;
- Bewaken bestuurlijke lijn, stimuleren en motiveren deelnemers;
- Voorbereiden advisering (bestuurlijke) besluitvorming en strategische keuzes;
- Vertegenwoordiging van de samenwerking naar binnen en buiten;
- Voorbereiden en coördineren van de jaarlijkse indexatie van de tarieven;
- Aansturen contractbeheerder, administratieve ondersteuning;
- Aansturen jaarlijkse verantwoording aanbieders (productieverantwoording en accountantsverklaring);
- Zorgdragen voor borging van evenredige inzet en vertegenwoordiging van en door de vier gemeenten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
3. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee Flextender;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in voorzitter/vertegenwoordiger binnen het Sociaal Domein;
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
6. Beschikbaar per 1 september 2025 voor minimaal 16 tot 20 uur per week;
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol met een intergemeentelijke samenwerking op het gebied van sociaal domein (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het coördineren en uitvoeren van bestuurswerkzaamheden, voorbereiding, coördinatie en voorzitten van overleggen op zowel bestuurlijk, beleids- als beheer-niveau en met externe partijen (35 punten).
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met contractmanagement (20 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke instelling (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.
Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken zijn op het gemeentehuis van de gemeente Leidschendam-Voorburg gepland op dinsdag 8 juli 2025 9:00- 12:00 uur (eerste gesprekken). De tweede gesprekken zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 tussen 9:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 3 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 25 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.