Verkeerscoördinator

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 10 dagen
125 Zuid-Holland

Begindatum:

19 sept 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Opdracht

De Gemeente Leiden heeft een baan waarin jij als Verkeerscoördinator verantwoordelijk bent voor het bereikbaar en leefbaar houden van de stad tijdens de verstedelijkingsopgave en de transitie naar duurzame mobiliteit. Je gaat als Verkeersregisseur op o.a. grotere projecten adviseren en als volwaardige sparringpartner collega’s bijstaan in hun rol bij projecten.

Voorbeeldprojecten zijn de Plesmanlaan, deeltraject van de Leidse Ring Noord, de autoluwe binnenstad en de ontwikkelingen in de Lammenschansdriehoek. Maar ook de kleinere werkzaamheden zoals de verdere uitrol van bijvoorbeeld Glasvezel of het project Kopermolen vragen van ons aandacht om gedurende het werk de stad bereikbaar te houden. De regie op de bereikbaarheid van de stad verzorg je door samen met in- en externe partners een logische planning van de wegwerkzaamheden, evenementen en bouwwerkzaamheden op het netwerk Verkeersregie te maken.

Je bepaalt als Verkeercoördinator samen met hen een strategie om de uitvoering zo soepel mogelijk te laten verlopen en tegelijk de stad bereikbaar te houden. Je stuurt hierin op het tijdskader (vensters) en gemaakte afspraken. Werkzaamheden plan je in met behulp van MELVIN en je zorgt voor het continu up-to-date houden van deze meldingen. MELVIN is onze planningstool voor het zoeken naar raakvlakken en het afstemmen met collega wegbeheerders. Ook het 5-10 jaar vooruit plannen ism Zuid Holland Bereikbaar kan een onderdeel van je werkzaamheden zijn.

Je werkt mee aan de doorontwikkeling en positie van verkeersregie. Je bent in staat om draagvlak te laten ontstaan én in stand te houden bij onze stakeholders. Dit doe je door een intensieve relatie met hen aan te gaan en overleggen te beleggen. Deel van deze doorontwikkeling is het zorgen voor draagvlak voor het vaststellen van tijdvensters en het formeel goedkeuren van tijdelijke verkeersmaatregelen. Jou kennis van Melvin, NMS en Diego stelt je in staat regelscenario’s op te stellen ism andere wegbeheerders t.b.v. verkeersplannen voor minder hinder bij grote projecten.

Daarnaast beantwoord je vragen van bewoners of doe je onderzoek naar meldingen of zorgt ervoor dat vragen op de juiste plek terecht komen. Als het werkpakket het toestaat schouw je locaties buiten als daar aanleiding toe is.

De afdeling Mobiliteit is verantwoordelijk voor een leefbare en duurzaam bereikbare stad. De werkzaamheden zijn divers van het beheren van de verkeersregelinstallaties, parkeermanagement, Hinderregie en het bereikbaar houden van de stad tijdens evenementen en werkzaamheden tot het opstellen van strategische visies op het gebied van mobiliteit.

Je gaat onderdeel uitmaken van het team Verkeersregie. Hier werken vijf vaste enthousiaste collega’s. Het contract van onze aanvullende ingehuurde collega loopt op zijn eind. Tot en met eind september is deze collega nog voor ons inzetbaar en kan er overdracht plaatsvinden. Binnen het team wordt zoals hiervoor aangegeven geadviseerd en al dan niet goedkeuring verleend aan tijdelijke werkzaamheden.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP’er;

  • (Uiterlijke) startdatum op 19 september 2025;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als verkeerscoördinator;

  • Minimaal 1 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Minimaal 3 jaar ervaring met Melvin;

  • Brede ervaring met verschillende tijdelijke werkzaamheden, variërend van Glasvezel tot en met majeure werkzaamheden aan doorgaande wegen;

  • Brede ervaring met het lezen en beoordelen van TVM’s en BLVC plannen;

  • Een relevante én afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in een richting verkeer.

Wensen en competenties

Weging

  • CV en Beantwoording Gunningscriteria - 35 Punten

  • Gesprek - 50 Punten

  • Prijs - 15 Punten

Wensen

  • CV en Beantwoording Gunningscriteria (35/100 punten)
    Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven.

    De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Brede ervaring als verkeer coördinator bij of voor een gemeente;

    • Meer dan 5 jaar ervaring met het beoordelen en toetsen van TVM’s en BLVC plannen;

    • Uitstekende en daadkrachtige communicatieve eigenschappen;

    • Aantoonbare kennis of affiniteit met verkeersmanagement, Digitaal Verkeersmanagement, Mobiliteitsplannen, hinderbeperkende maatregelen, verkeersregie of wetgeving omtrent verkeerszaken (wegenverkeerswet, RVV, …);

    • Je bezit kennis van tijdelijke verkeersmaatregelen (bijvoorbeeld CROW-96b) en BV(L)C-plannen en je weet deze als ervaren adviseur te toetsen. Ook ben je op de hoogte van innovaties binnen het (digitaal) verkeersmanagement;

    • Kennis van SPIN, Netwerk Management Systemen zoals MobiMaestro, en/of Diego (NDW) is een pré;

    • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen;

    • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

  • Gesprek (50/100 punten)
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor CV en Beantwoording Gunningscriteria.

    De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

    • Toelichting bovenstaande criteria

    • Analytisch denken

    • Probleemoplossend vermogen

    • Daadkrachtig

    • Overtuigen en onderhandelen

    • Teamspeler

  • Prijs (15/100 punten)
    Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €125,- (uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

    Score prijs
    De Inschrijver waarvan het uurtarief het laagst is, krijgt het maximale aantal punten. De overige Inschrijvers krijgen een score naar rato volgens de formule:

    Laagste uurtarief / uurtarief Inschrijver x (maximaal aantal punten) = score prijs

    De score wordt afgerond op maximaal 2 decimalen achter de komma.

Competenties

  • Analytisch denken

  • Probleemoplossend vermogen

  • Daadkrachtig

  • Overtuigen en onderhandelen

  • Teamspeler

Organisatie en team

Gemeente Leiden

Gespreksinformatie

Gesprekken kandidaten
3 of 4 september 2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Maximaal uurtarief
€ 125,00 excl. BTW

Inzet
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 12 maanden, 16 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 24 maanden. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 19 september 2025

In te dienen documenten

  • Curriculum Vitae;

  • Beantwoording Gunningscriteria;

  • Offerte-prijs formulier, getekend door een daartoe bevoegd persoon.

De Inschrijver(s) aan wie de Gunningsbeslissing wordt verstuurd, moeten binnen vijf kalenderdagen na het versturen van het Voornemen tot gunnen de onderstaande bewijsstukken aanleveren:

  • Uittreksel Handelsregister Kamer van Koophandel

  • Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA)
    Als Inschrijver de Opdracht krijgt gegund, moet de GVA worden aangeleverd. De GVA mag niet ouder zijn dan twee jaar vanaf de datum vanaf Inschrijving. Als Inschrijver samen met andere bedrijven inschrijft, moeten alle bedrijven de GVA kunnen laten zien. De GVA is verkrijgbaar bij Justis, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
    Zie (https://www.justis.nl/producten/gva) voor meer informatie.

  • Verklaring Belastingdienst
    Een verklaring van de Belastingdienst die op het tijdstip van indiening niet ouder is dan zes maanden. Hieruit blijkt dat de Inschrijver heeft voldaan aan zijn verplichtingen op grond van de op hem van toepassing zijnde wettelijke bepalingen met betrekking tot betaling van sociale zekerheidspremies of belastingen.

  • Integriteitsverklaring ondertekend door de kandidaat
    Als Inschrijver de gevraagde bewijsstukken om welke reden dan ook niet kan indienen, kan hij alsnog worden uitgesloten van de Aanbestedingsprocedure.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur