Medewerker Systemen III

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Friesland

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

30 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling ICT van het Shared Service Centrum Leeuwarden van de gemeente Leeuwarden is op zoek naar een ICT Servicedesk Medewerker (36 uur per week).

De Servicedesk van de afdeling ICT fungeert als centrale vraagbaak voor het hele Shared Service Centrum waarbij onderscheid kan worden gemaakt tussen de in ICT gespecialiseerde medewerkers en de medewerkers die ondersteuning voor de overige disciplines bieden. De ondersteuning is gebaseerd op het click-call-face principe. Als ICT Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor vragen en meldingen van de medewerkers van de gemeente Leeuwarden en de externe organisaties waar ICT diensten aan worden verleend. Je ondersteunt niet alleen op het gebied van technisch ICT beheer, maar verwerkt ook meldingen op het gebied van functioneel applicatiebeheer, zowel binnen als buiten de gemeente Leeuwarden. We werken met producten als Topdesk, Centric applicaties, Citrix Xenapp, VMware ESX, Microsoft App-V, Ivanti Workspace Control en Exchange.

Jouw takenpakket als ICT Servicedesk medewerker bestaat uit:

  • Het ondersteunen van gebruikers van ICT-faciliteiten en het verhelpen van problemen op het gebied van hard- en software;

  • Het registreren en bewaken van meldingen, wijzigingen en serviceverzoeken;

  • Het bieden van 1e en 2e lijn ondersteuning bij het beheer van decentrale ICT-voorzieningen.

Eisen

  • Hbo werk en denkniveau en een afgeronde mbo opleiding richting ICT;

  • Relevante werkervaring binnen (grotere) ICT omgeving(en) als Servicedesk Medewerker of vergelijkbaar;

  • Aangeboden tarief is inclusief reiskosten;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met de volgende producten: Microsoft Windows, Microsoft Office 2010, 2016, 365;

  • Je bent bekend met de ITIL principes.

Wensen en competenties

Wensen

Niet bekend

Competenties

  • Klantgericht handelen;

  • Flexibel handelen;

  • Probleem oplossend vermogen;

  • Analytisch vermogen.

Organisatie en team

Met ruim 129.000 inwoners zijn wij de grootste gemeente van Fryslan en het bestuurlijke, economische en culturele zwaartepunt van de provincie. Leeuwarden wil met durf, ambitie en visie voortbouwen op de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. De Friese hoofdstad is een echte hofstad met een prachtig, historisch centrum, een schat aan rijksmonumenten, verrassende winkels en gezellige terrassen. We zijn een energieke organisatie en geven vorm aan het bestuur, het beleid en de ontwikkeling van de gemeente.

Werken bij de gemeente Leeuwarden betekent een werkplek in hartje stad, een informele werksfeer en de kans om jezelf te ontwikkelen. Het Shared Service Centrum van de gemeente Leeuwarden ondersteunt de werkzaamheden van het bestuur en het ambtelijk apparaat. Het team ICT-service is binnen het Servicecentrum verantwoordelijk voor het technisch applicatiebeheer en het beheer van de infrastructuur, zowel voor Leeuwarden als voor buurgemeenten. Onze dienstverlening wordt steeds verder uitgebreid en ons team kenmerkt zich als een gezellig, maar ook zeker een professioneel team.

Gespreksinformatie

De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 2 oktober.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Deze aanvraag betreft géén ZZP opdracht. Aanbieder verklaart hiervan op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur