Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Netwerkbeheerder

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 sept 2025

Omschrijving

Bij de gemeente Hardenberg zorgt het team ICT voor een stabiele en veilige netwerkinfrastructuur. Daarnaast ondersteunen we collega’s bij het gebruik van Azure en Microsoft 365. Als senior netwerkbeheerder zorg jij dat onze netwerken ongestoord functioneren. Dankzij jouw inzet werken onze collega’s dagelijks zonder onderbreking, zowel op kantoor als thuis. 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je houdt de netwerken in de gaten met monitoring en zorgt voor duidelijke configuratiestandaarden voor routers en switches. 

  • Je signaleert en voorkomt problemen, zoals verouderde producten of licenties die verlopen. 

  • Je automatiseert terugkerende werkzaamheden om het werk slimmer en sneller te maken. 

  • Je bent sparringpartner en coach voor collega’s die de infrastructuur ontwikkelen, beheren en onderhouden. 

  • Je denkt actief mee over verbeteringen: "hoe kan het veiliger, sneller en beter?". 

  • Je werkt nauw samen met technische en applicatiebeheerders, TISO, CISO en architecten. Samen zorg je voor de technische uitvoering van projecten en bouw je mee aan de volgende generatie infrastructuur. 

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Check point firewalls, routering, VPA en Aruba Netwerken;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als netwerkbeheerder;

  • Aantoonbare werkervaring met laag 2 en laag 3 netwerken;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Azure Virtual Machines/Netwerken;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Windows Server (20xx), Active Directory (DNS, DHCP, DFS-N), Hyper-V failover cluster en Exchange.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Netwerkbeheerder bij een gemeente (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Aruba virtual controllers en Aruba Airwave (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met virtuele firewalls, 802.1x, OSPF, VRRP en VSF/VSX (20 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met SCEPman (certificaatuitrol en ondersteuning van technisch applicatiebheer bij vragen (30 punten).

Competenties

  • Analytisch

  • Samenwerken

  • Plannen en organiseren

  • Overtuigingskracht

  • Communicatief vaardig

  • Omgevingsbewust

  • Probleemoplossend

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee  
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. 

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. 

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur