Medewerker Inkomen en Zorg B

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Friesland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jul 2024

Inkomensconsulent

Let op: bij het aanbieden van een kandidaat de daadwerkelijke beschikbaarheid invoeren en de juiste antwoorden geven op de beoordelingscriteria.

Ben jij thuis in de Participatiewet en krijg je energie van het op weg helpen van klanten? Kun je daarnaast goed situaties inschatten en heb je een stressbestendige houding? 
Wacht dan niet langer! Misschien ben jij de Inkomensconsulent die wij zoeken.

Wij zoeken  ERVAREN INKOMENSCONSULENT
32-36 per week

Wat ga je doen
•    Als consulent handel je zelfstandig aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, mutaties, beëindigingen, terugvorderingen, heronderzoeken en maatregelonderzoeken op grond van de Participatiewet en IOAW af. 
•    Je voert gesprekken met klanten, hun netwerk en professionals. Je geeft voorlichting en verwijst klanten door naar relevante hulpverlening/dienstverlening. Vanuit je gesprek verricht je het onderzoek waarbij de individuele omstandigheden van de klant worden meegenomen. Je hebt oog voor de klant en tegelijkertijd ben je fraude alert. Waar nodig wijk je gemotiveerd af van de kaders (toepassing van maatwerk).
•    De uitkomst van het onderzoek leg je in het systeem vast via rapportage en beschikking. Hierbij verricht je de nodige administratieve handelingen.
•    Bij Gemeente Leeuwarden werken we zonder vaste caseloads. Het werk wordt onder alle collega’s verdeeld.
•    We werken met beldiensten. Tijdens de beldienst beantwoord je diverse vragen van klanten en verwerk je dit in rapportages en zorg je voor de juiste administratieve afhandeling. 
•    Je draait mee in het meedenkpunt. In het meedenkpunt kunnen inwoners van de gemeente binnenlopen met vragen. Bij inkomensvraagstukken help je ze een handje.
•    Als consulent lever je een bijdrage aan projecten. Momenteel werken we samen met andere teams binnen de gemeente aan Expeditie2030. Het doel is om onze dienstverlening te verbeteren waardoor we in 2030 geen jongeren meer in bijstand hebben en 75% van ons klantenbestand naar maximaal vermogen aan het werk is. Kom jij ons helpen?

Functieprofiel
Om deze functie goed en met plezier uit te kunnen oefenen heb je minimaal HBO werk- en denkniveau, aangevuld met enkele jaren werkervaring. Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving van de Participatiewet.

Je bent als Inkomensconsulent nieuwsgierig ingesteld en durft beslissingen te nemen. Daarnaast ben je communicatief vaardig, zowel via de telefoon en e-mail als ook in persoonlijke gesprekken. Je bent handig met de computer en diverse systemen, je kunt hierin snel schakelen en de klant op de juiste manier te woord staan. Je beheerst diverse gesprekstechnieken en weet je aan te passen aan de klant. Ook kun je goed omgaan met weerstand. 

Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal en kan gemakkelijk situaties op papier zetten in simpele en gebruikelijk taal (B1 niveau). Je bent geduldig richting de klant en neemt de tijd om hen goed te woord te staan. Je staat stevig in je schoenen en je bent duidelijk richting de klant. 

Bovendien kun je jouw werk goed plannen en organiseren en bewaar je overzicht tijdens drukke perioden, met andere woorden: je bent stressbestendig! Je kunt zelfstandig werken, je eigen werkvoorraad beheren en je bent administratief goed onderlegd. Ook zoek je de samenwerking op met je naaste collega’s of andere afdelingen binnen de gemeente Leeuwarden. 

Organisatie
In een dynamische omgeving maakt Publieke Dienstverlening continu afwegingen tussen individuele en collectieve belangen. We streven ernaar dat contacten met inwoners, ondernemers, instellingen, bezoekers en partners soepel verlopen. We doen wat nodig is en leveren maatwerk zodat iedereen kan deelnemen aan de samenleving. De bejegening door onze medewerkers is uitstekend en de afhandeltermijnen zijn kort. Een goede bejegening betekent deskundig, duidelijk, vriendelijk, snel en meedenkend zijn.

Het team
Je wordt onderdeel van team Inkomen van Publieke Dienstverlening. Het team voert de Participatiewet en IOAW uit. Het team bestaat uit ongeveer 60 enthousiaste collega’s, met verschillende verantwoordelijkheden en specialisaties. 

Wij zijn een hardwerkend team, successen vieren we samen en wanneer iemand hulp nodig heeft, staan we voor elkaar klaar. Samen zorgen wij ervoor dat er veel werk verzet wordt, want het is druk bij ons op de afdeling. Ondanks die drukte stellen wij een goede dienstverlening richting onze klanten als prioriteit. 

Gesprekken zullen plaatsvinden op 17 juli 2024.
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.