Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior HR Adviseur

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 5 dagen
105 24 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente IJsselstein (GIJS) zoekt een ervaren HR-adviseur die het team komt ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van een aantal strategische beleidsthema's. IJsselstein is in de afgelopen twee jaar snel gegroeid. HR heeft een grote rol gespeeld bij de werving, selectie en onboarding van nieuwe collega's. Tegelijk had het HR-cluster zelf te maken met een aantal wisselingen in de bezetting. Ook was er sprake van een groeiende en veranderende ondersteuningsvraag vanuit de teamleiders bij hun dagelijkse leidinggevende taken. Er staat nu een stabiel cluster van drie adviseurs en drie medewerkers. Ook de organisatie stabiliseert. Daarmee is de behoefte ontstaan om op een aantal beleidsterreinen de bestaande kaders tegen het licht te houden en waar nodig te actualiseren. Ook is er de wens om achterstallig onderhoud op het gebied van bijvoorbeeld RI&E weer op orde te krijgen. Daarom zijn wij tijdelijk op zoek naar een ervaren hands-on HR-adviseur voor 24u per week voor de duur van 26 weken.

Resultaten

Wij verwachten van deze persoon de volgende resultaten:

  • de implementatie van het plan van aanpak dat voortvloeit uit de RI&E
  • de actualisatie van het personeelshandboek, inclusief een juridische toets, een update van de vormgeving en (digitale) ontsluiting, tot en met de besluitvorming door het college
  • de actualisatie en herinrichting van de informatie op de HR-pagina op intranet, zodat de lokale regelingen actueel zijn en makkelijk en digitaal toegankelijk voor alle medewerkers
  • de actualisatie en herinrichting van het introductieprogramma in afstemming met de GIJS academie
  • de actualisatie van de brieven en formulieren in begrijpelijke taal (B1)
  • de begeleiding van de inrichting van de instroommodule in Self Service YouForce
  • advies over de kansen en ontwikkelingsmogelijkheden op bovenstaande deelaspecten voor duurzame implementatie en borging.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding HRM of direct vergelijkbaar op HR gebied op hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 als HR adviseur binnen een gemeente of non-profit
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een maximum uurtarief van 105 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met You Force
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie die voortvloeit uit een RI&E
  • Aantoonbare werkervaring met het actualiseren van een personeelshandboek en bijbehorende juridische toetsing
  • Aantoonbare werkervaring met het actualiseren van een HR pagina ten behoeve van interne en externe communicatie

Competenties

  • Je brengt rust
  • Je houdt koers
  • Je werkt verbindend
  • Je werkt met humor
  • Je bent organisatie-sensitief
  • Je weet snel je weg te vinden om alle belanghebbenden te betrekken bij het realiseren van jouw resultaten

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ons stadje.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen.
  • Stap 2: Selectie van de 10 beste cv's op basis van gunningscriteria. Bij gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek op basis van relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties.
  • Stap 4: Selectiegesprek waarin nader wordt getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025 vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente IJsselstein mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente IJsselstein. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Gemeente faciliteert geen mobile devices zoals laptop en telefoon.

Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels een externe administratieve broker. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 13 oktober 2025 voor 17.00 uur gepubliceerd. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 14 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur