Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmasecretaris

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 32 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

Als programmasecretaris van deze programmas houd jij je o.a. bezig met het begeleiden en faciliteren van de werkprocessen binnen beide programmas. Je werkt 16 uur voor Preventie met Gezag en 16 uur voor het Nationaal Programma Centrale As Nieuwegein.

Wat verwachten wij van je aan het einde van je opdracht?

  • Voor beide programmas lever je voortgangsrapportages op.
  • Voor beide programmas coordineer je het proces om te komen tot een uitvoeringsplan en de subsidieaanvragen voor het jaar 2027.

Wat ga je doen?

Als programmasecretaris van deze programmas houd jij je o.a. bezig met het begeleiden en faciliteren van de werkprocessen binnen het programma door:

  • Het plannen, notuleren en organiseren van diverse bijeenkomsten met bijvoorbeeld interne en externe stakeholders op bestuurlijk en ambtelijk niveau;
  • Het vastleggen van actielijsten en (in overleg) aanjagen van afspraken;
  • Het invullen van de secretarisrol van de Alliantie en de Driehoek;
  • Het maken en archiveren van gespreksverslagen;
  • Administratieve ondersteuning bij de financien: verantwoording en monitoring;
  • Je schrijft mee aan voortgangsrapportages, subsidieaanvragen en collegevoorstellen, en levert input voor het lokale uitvoeringsplan.
  • Informerende rol richting de betrokken partijen en collegas;

Belangrijkste Taken en Verantwoordelijkheden:

  • Je hebt een belangrijke signalerende rol in de verbinding tussen preventie met gezag en leefbaarheid en veiligheid; je geeft proactief aan of er bijvoorbeeld dingen dubbel gebeuren en, waar je kansen ziet op verbinding etc.
  • Je kan gevraagd worden de verdieping aan te gaan op een inhoudelijk onderwerp vanuit het programma, waar wij in eerste instantie in ieder geval denken aan een rol bij het verder vormgeven van de monitoring en het leerproces hier omheen. Je signaleert hierin zelf ook mogelijkheden op onderwerpen die extra ondersteuning behoeven.
  • Je bent de vraagbaak van het programmateam, zowel op procesmatig niveau als op meer generiek informatieniveau. Collegas weten je te vinden voor praktische ondersteuning, maar ook voor overzicht en duiding van het grotere geheel.
  • Je helpt bij het vertalen van complexe programma-informatie naar heldere acties en inzichten, en bent daarbij verantwoordelijk voor een goed geinformeerde en goed georganiseerde samenwerking.
  • Je bent creatief en visueel vaardig: je gebruikt ontwerptools zoals bijvoorbeeld Canva om visuals, presentaties en communicatiemiddelen te maken en de opmaak van programma- en beleidsdocumenten aan te scherpen.
  • Je bent een sparringpartner voor het programmateam. Je denkt actief mee over de koers en strategie van het programma en draagt bij aan het verder brengen van strategieontwikkeling d.m.v. jouw bijdragen aan het uitvoeringsplan en de monitoring.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor 32 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bestuurskunde of organisatiewetenschappen;
  • Aantoonbare werkervaring met plannen en organiseren;
  • Aantoonbare stage/werkervaring in het veiligheids- en/of het sociaal domein.

Wensen en competenties

Competenties

  • Pro-actief
  • Resultaatgericht
  • Teamspeler
  • Flexibel
  • Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk
  • Leergierig en Nieuwsgierig
  • Stevig in je schoenen staan

Organisatie en team

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficient openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. De gemeentelijke organisatie is informeel en ambitieus. Met circa 650 medewerkers wordt gewerkt aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het prachtige, moderne en lichte Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein met volop winkels in de buurt.De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeen en eigen initiatief. De bedoeling van de organisatie is om bij te dragen aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving.

Waar kom je te werken?

Het programma Preventie met Gezag houdt zich bezig met de aanpak om, samen met haar partners (o.a. onderwijs, jongerenwerk, HALT politie, OM, (jeugd-)reclassering en diverse afdelingen binnen gemeente), te voorkomen dat jongeren in de georganiseerde (drugs)criminaliteit belanden of daar verder in afglijden. Nieuwegein is een van de 27 gemeenten in Nederland die voor deze aanpak extra middelen van het Rijk heeft gekregen. In Nieuwegein focussen we ons in een langjarige aanpak op de pijlers beeld op orde, preventie, aanpakken en oppakken. Binnen dit programma werken een programmamanager (je opdrachtgever), een communicatieadviseur en 3 projectleiders dagelijks aan het realiseren van deze ambities. Het nationaal programma Centrale As Nieuwegein houdt zich bezig met het ontwikkelen van een langjarige aanpak voor een zestal wijken in de Centrale As in Nieuwegein. Dit gebeurt onder de vlag van het Nationaal programma leefbaarheid en veiligheid. Nieuwegein is een van de 19 gebieden in Nederland die voor deze aanpak extra middelen van het Rijk heeft gekregen. Samen met een Alliantie van partijen werken wij aan het vergroten van de bestaanszekerheid, het vergroten van het perspectief voor jeugd en jongeren en willen wij dat inwoners prettig in hun wijk en buurt kunnen wonen. Binnen dit programma werken een programmamanager (je opdrachtgever), een communicatieadviseur en 3 projectleiders dagelijks aan het realiseren van deze ambities.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd

Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland vrijdag 24 oktober 2025 tussen 10:00 en 12:00 uur of maandag 27 oktober 2025 tussen 13:00 en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 22 oktober 2025 de uitnodiging.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-do, woensdag en/of vrijdag en is bespreekbaar.

Overige informatie

De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort. Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 15 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij een externe administratieve broker via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur