Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
8 okt 2025Als programmasecretaris van deze programmas houd jij je o.a. bezig met het begeleiden en faciliteren van de werkprocessen binnen beide programmas. Je werkt 16 uur voor Preventie met Gezag en 16 uur voor het Nationaal Programma Centrale As Nieuwegein.
Als programmasecretaris van deze programmas houd jij je o.a. bezig met het begeleiden en faciliteren van de werkprocessen binnen het programma door:
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficient openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. De gemeentelijke organisatie is informeel en ambitieus. Met circa 650 medewerkers wordt gewerkt aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het prachtige, moderne en lichte Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein met volop winkels in de buurt.De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeen en eigen initiatief. De bedoeling van de organisatie is om bij te dragen aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving.
Het programma Preventie met Gezag houdt zich bezig met de aanpak om, samen met haar partners (o.a. onderwijs, jongerenwerk, HALT politie, OM, (jeugd-)reclassering en diverse afdelingen binnen gemeente), te voorkomen dat jongeren in de georganiseerde (drugs)criminaliteit belanden of daar verder in afglijden. Nieuwegein is een van de 27 gemeenten in Nederland die voor deze aanpak extra middelen van het Rijk heeft gekregen. In Nieuwegein focussen we ons in een langjarige aanpak op de pijlers beeld op orde, preventie, aanpakken en oppakken. Binnen dit programma werken een programmamanager (je opdrachtgever), een communicatieadviseur en 3 projectleiders dagelijks aan het realiseren van deze ambities. Het nationaal programma Centrale As Nieuwegein houdt zich bezig met het ontwikkelen van een langjarige aanpak voor een zestal wijken in de Centrale As in Nieuwegein. Dit gebeurt onder de vlag van het Nationaal programma leefbaarheid en veiligheid. Nieuwegein is een van de 19 gebieden in Nederland die voor deze aanpak extra middelen van het Rijk heeft gekregen. Samen met een Alliantie van partijen werken wij aan het vergroten van de bestaanszekerheid, het vergroten van het perspectief voor jeugd en jongeren en willen wij dat inwoners prettig in hun wijk en buurt kunnen wonen. Binnen dit programma werken een programmamanager (je opdrachtgever), een communicatieadviseur en 3 projectleiders dagelijks aan het realiseren van deze ambities.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland vrijdag 24 oktober 2025 tussen 10:00 en 12:00 uur of maandag 27 oktober 2025 tussen 13:00 en 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 22 oktober 2025 de uitnodiging.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-do, woensdag en/of vrijdag en is bespreekbaar.
De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort. Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 15 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij een externe administratieve broker via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.