Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur III

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

8 - 32

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

Aanleiding

Jarenlang verliep de toegang tot jeugdhulp en Wmo in Stichtse Vecht via de wijkteams van TIM SV. Ooit was dat bedoeld om hulp dicht bij de inwoners te organiseren. Maar inmiddels zien we dat deze aanpak wringt. Na onderzoek blijkt de conclusie dat de toegangstaken beter bij de gemeente thuishoren.

De voorgestelde verandering is geen kleine aanpassing, maar een stevige koerswijziging. In plaats van het uitbesteden aan een externe partij zoals TIM SV, komt de toegang binnen de gemeentelijke organisatie te liggen. Dat betekent onder meer: Duidelijke scheiding tussen toegang en begeleiding;Directe sturing en opdrachtgeverschap vanuit de gemeentelijke organisatie;Betere monitoring en inzicht in wachttijden en resultaten;Meer invloed op de manier van werken en de teamcultuur. We spreken hier dus niet over een simpele reorganisatie, maar over een transitie en wijziging in de werkwijze. Een bestuurlijke opgave van formaat die op 1 januari 2027 gerealiseerd moet zijn.

Opdrachtomschrijving en Werkzaamheden

Om deze verandering te laten slagen zijn er verschillende werklijnen vastgesteld om deze transitie te doen slagen. Voor twee werklijnen is inzet vanuit HR noodzakelijk, te weten:
  • Transitie medewerkers & taken: het zorgvuldig beeindigen van het contract met TIM SV (samenwerking met Juridische zaken en het businessteam Tim SV);het regelen van een warme overdracht van medewerkers en taken; het juridisch en praktisch organiseren van de personele overgang.
  • Professionele identiteit & teamontwikkeling: het opstellen van een teamprofiel; inschatting type aansturing management;het inrichten van professionele ruimte, mandaten en ontwikkellijnen; en het versterken van leiderschap en vakmanschap.
Als Senior HR Adviseur ben je inhoudsdeskundig en vanuit HR verantwoordelijk voor bovenstaande lijnen.

Resultaten

Het sociaal domein is bekend voor jou en je vindt het een uitdaging om in een complex werkveld vanuit jouw expertise deze transitie tot een succes te maken. Je adviezen zijn van hoogwaardige kwaliteit, onderbouwd vanuit jouw ervaring, maar uiteraard geldt voor iedereen dat je niet de wijsheid in pacht hoeft te hebben.

Eisen

  • Minimaal 8 jaar ervaring als HR adviseur in het sociaal domein;
  • Je bent vanaf de start 8 tot 16 uur per week inzetbaar en dit kan in de loop van 2026 verder uitgebreid worden naar maximaal 32 uur.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je brengt op het gebied van HR rust, overzicht en energie in deze transitiefase;
  • Je beschikt over veel zelfstartend vermogen;
  • Je bent communicatief zeer sterk;
  • Je kunt heel goed luisteren om zo de vraag achter de vraag te achterhalen;
  • Je bent goed in staat overzicht in je werk te houden;
  • Je kunt gemakkelijk en snel schakelen op verschillende niveaus;
  • Je kunt ook met de spreekwoordelijke poten in de klei staan om de opdracht te klaren;
  • Je bent een natuurlijke verbinder, denkt vooruit en handelt doortastend.

Organisatie en team

Jarenlang verliep de toegang tot jeugdhulp en Wmo in Stichtse Vecht via de wijkteams van TIM SV. Na onderzoek blijkt de conclusie dat de toegangstaken beter bij de gemeente thuishoren. De voorgestelde verandering is een stevige koerswijziging waarbij de toegang binnen de gemeentelijke organisatie komt te liggen. De Gemeente Stichtse Vecht zoekt een Senior HR Adviseur om deze transitie te begeleiden.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • LET OP: CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen!
  • Tarief gaat mee in de beoordeling, graag zo scherp mogelijk aanbieden.
  • Bij Gemeente Stichse Vecht geldt een Bring your own device.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur