Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker Payroll

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 2 dagen
115 36 Utrecht

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

2 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 okt 2025

Omschrijving

Momenteel is een groot deel van de afdeling People Services ondergebracht bij een externe Business Process Organisatie (BPO)-partij. Met het oog op kosten en kwaliteit is ervoor gekozen een groot deel van deze werkzaamheden/activiteiten te gaan insourcen en daarmee onderdeel te laten zijn van de afdeling People Services. Ook een groot deel van de Payroll-administratie zal worden geinsourced, waarbij continuiteit van de dienstverlening cruciaal is. Tegelijkertijd loopt er een digitale transformatie waarbij we ons huidige SAP HCM payrollsysteem migreren naar SuccessFactors ECP en wordt het HR-applicatielandschap gemigreerd naar de cloud (PACE-programma). Daarnaast wordt een deel van de Payroll Services uitbesteed via een aanbesteding.

We zoeken een ervaren kwartiermaker Payroll, die de verantwoordelijkheid neemt voor het insourcen en inrichten van de payroll-administratie en het coordineren van de aanbesteding op de overige payrolldienstverlening. Je bent de drijvende kracht achter de transitie, weet interne processen te stroomlijnen en bent bedreven in het opzetten en begeleiden van aanbestedingen. Je draagt bij aan weloverwogen besluiten op payroll-gebied, verstrekt proactief deskundig advies en draagt daarmee bij aan de duurzame ontwikkeling van de payrollfunctie binnen NS. Je fungeert als een daadkrachtige en betrouwbare gesprekspartner voor zowel interne stakeholders als externe partijen en initieert op eigen initiatief verbeteringen". Daarnaast waarborg je de hoogste niveaus van beveiliging en privacy in alle HR-diensten

Werkzaamheden:

  • Insourcen en inrichting interne payroll-organisatie;
  • Kwartiermaken van nieuwe payroll organisatie;
  • In ontvangst nemen nieuw payrollsysteem SF ECP;
  • Coordinatie op uitbesteden payroll services via aanbesteding;
  • Gedelegeerd opdrachtnemer voor projectteam van expert;
  • Implementatieplan opstellen (inclusief change management, risicomanagement, financien);
  • Change Management: Ontwikkelen van een changemanagementstrategie om de implementatie van de nieuwe werkwijze te bevorderen bij medewerkers, HR en stakeholders;
  • Risicobeheersing gericht op continuiteit van de salarisbetaling; het risicomanagement en QA zo inrichten dat stakeholders (o.a. RvB NS) zich comfortabel voelen bij de aanpak, en risico's geminimaliseerd zijn. Ten einde de salarisbetalingen van onze medewerkers net zo vlekkeloos te laten verlopen als de afgelopen jaren gebeurd is.

Resultaten:

  • De succesvolle migratie van het payrollsysteem;
  • De soepele overdracht van payrollwerkzaamheden van onze externe partner naar NS;
  • Het inrichten van het Administratie en Payroll team;
  • Het afronden van het aanbestedingstraject voor aanvullende payrolldienstverlening.

Eisen

  • Minimaal HBO/WO niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de rol als manager op het gebied van Payroll;
  • Kennis van SAP HCM, SuccessFactors ECP en ServiceNow;
  • Sterk in project- en verandermanagement en besluitvaardigheid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over ervaring in de richting van cloud implementaties, insourcing en verandermanagement, risk en compliance is een pre;
  • Kennis van en ervaring met aanbestedingstrajecten is een sterke pre.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Geordend;
  • Communicatief.

Organisatie en team

Ter ondersteuning van een doelmatige en effectieve HR -organisatie levert de afdeling People Services een structurele bijdrage aan de realisatie van de bedrijfsdoelen door een efficiente en effectieve inrichting van de HR-informatie, HR-systemen en processen.

In deze rol kom je te werken in een projectorganisatie waarin met name tijdelijke collega's werkzaam zijn. Het team werkt hybride in Utrecht en vanuit huis.

Gespreksinformatie

  • Startdatum: 03-11-2025
  • Einddatum: 02-07-2026
  • Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek.
  • Uiterlijk aanbieden: Maandag 13-10-2025 om 09:00 uur.
  • Selectiegesprekken: Donderdag 16 oktober van 12:00 tot 13:00 uur en vrijdag 17 oktober van 09:00 tot 10:00 uur, 13:00 tot 17:00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur