Consulent Toeslagenaffaire Met Ervaring Als Kwaliteitsmedewerker

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 4 dagen
90 16-20 Noord-Holland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

15 mei 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

16 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je ondersteunt de ouders van de toeslagenaffaire. Dit kan meerdere leefgebieden omvatten. Zoals huisvesting, financiën, zorg en opleiding. Om een nieuwe start mogelijk te maken voor deze ouders, biedt de gemeente ondersteuning op onder meer de zojuist genoemde leefgebieden.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring als consulent Toeslagenaffaire;

  • Je bent nauwkeurig in het registreren en verantwoorden van je werk;

  • Je beschikt over uitstekende gespreksvaardigheden, waaronder stress-sensitieve dienstverlening;

  • Je weet de sociale kaart te vertalen en handelt proactief.

Je adviseert en ondersteunt om de kwaliteit van de uitvoering van de Wet Hersteloperatie Toeslagen te verbeteren als het gaat om rechtmatigheid en doelmatigheid.

Dit doe je door:

  • Je adviseert over kwaliteitsverbetering van het primaire werkproces, interne richtlijnen, systemen, werkinstructies en je zorgt voor een toegankelijke informatievoorziening;

  • Bij te dragen aan deskundigheidsbevordering en kennis deling;

  • Je neemt deel in de werkgroep WHT.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker;
  • Beschikbaar per 1 oktober 2025, voor 16-20 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van sociaal-juridische dienstverlening (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als consulent toeslagenaffaire (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de regio Gooi en Vechtstreek (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de systemen JOIN, CivSam en I-samenleving (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met office 365 (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan) (5 punten).

Competenties

  • Mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Initiatiefrijk en daadkrachtig;
  • Planmatig en zelfstandig kunnen werken;
  • Analytisch;
  • Verbindend.

Organisatie en team

Huizen
Een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. 

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur