Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Houten
Logo van Gemeente Houten

Ondersteuner Beleid Afval

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Voor deze opdracht wordt een professional gezocht die ondersteuning biedt bij het afvalbeleid en de uitvoering van operationele taken rondom afvalinzameling en bewonerscommunicatie. De werkzaamheden dragen bij aan een efficiente uitvoering van het beleid en een goede samenwerking met interne en externe partners. Kennis is vanuit collegialiteit aanwezig. Nadruk ligt op het contact onderhouden met inwoners en de inzamelaar.

Verantwoordelijkheden

  • Beleidsmatige en operationele ondersteuning
  • Voert het afvalinzamelingscontract uit en bewaakt de naleving van afspraken.
  • Ondersteunt bij het actualiseren en beheren van het adressenbestand in samenwerking met BghU (belastingdienst).
  • Houdt het bestand van ondergrondse containers actueel: locatie, inhoud, nummering en aangesloten adressen.
  • Coordinatie en samenwerking
  • Is het aanspreekpunt voor de operationele inzameling en coordineert het legen van minicontainers en verzamelcontainers.
  • Onderhoudt contact met de leverancier van inzamelmiddelen en zorgt voor voorraadbeheer en levering van containers en inzamelzakken (PMD, GFT en luiers).
  • Organiseert het ophalen van zwerfcontainers en regelt inzamelmiddelen voor evenementen.
  • Vertegenwoordigt de gemeente in overleggen met Stichting OPA en sluit overeenkomsten af.
  • Is het aanspreekpunt voor de Kringlooporganisatie met betrekking tot de inzameling van matrassen, kleding en overige herbruikbare goederen.
  • Communicatie en bewonersvoorlichting
  • Beheert de afval-inbox en handelt bewonersvragen en meldingen af.
  • Verzorgt de welkomstbrief over afvalinzameling voor nieuwe bewoners.
  • Beheert de Afvalapp en zorgt dat inzameldata en informatie correct en actueel zijn.
  • Draagt actief bij aan bewonerscommunicatie en voorlichting over afvalscheiding en inzameling.

Kennisgebieden

  • Afvalbeleid en contractmanagement
  • Kennis van gemeentelijk afvalbeleid en relevante wet- en regelgeving
  • Inzicht in contractuele afspraken met afvalinzamelaars en externe partners
  • Ervaring met het monitoren en uitvoeren van contracten
  • Operationele afvalinzameling
  • Praktische kennis van inzamelmethoden (minicontainers, verzamelcontainers, ondergrondse containers)
  • Logistiek inzicht in voorraadbeheer en distributie van inzamelmiddelen
  • Coordinatie van afvalinzameling bij evenementen
  • Samenwerking met externe partijen
  • Ervaring in het onderhouden van relaties met kringlooporganisaties, stichtingen (zoals Stichting OPA), leveranciers en belastinginstanties
  • Onderhandelingsvaardigheden en het afsluiten van overeenkomsten

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van afval in de afgelopen 2 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring op beleidsgebied binnen een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van bewonersvragen en meldingen (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van gemeentelijk afvalbeleid (25 punten);
  • Aantoonbare kennis van inzamelmethoden (minicontainers, verzamelcontainers, ondergrondse containers) (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsondersteuner binnen een overheidsinstelling (15 punten).

Competenties

  • Projectmatig werken
  • Plannen, coordineren en uitvoeren van diverse taken binnen een beleidskader
  • Zelfstandig werken binnen gemeentelijke structuren
  • Klantgerichtheid en service
  • Goede communicatie voor contact met bewoners en externe partijen
  • Snel en adequaat reageren op meldingen en verzoeken.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collegas, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken zijn gepland op donderdag 13 november tussen 11:00 uur en 14:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Houten mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 10 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr