Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Projectleider Implementatie Participatiewet in Balans

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32

Omschrijving

Wil jij een sleutelrol spelen in de succesvolle implementatie van de Participatiewet in Balans? Heb jij het talent om mensen mee te nemen in verandering en processen te optimaliseren? Dan is deze uitdaging iets voor jou!

Dit ga je doen

Als Projectleider Implementatie Participatiewet in Balans (spoor 1) zorg jij ervoor dat deze wet effectief en efficiënt wordt ingevoerd. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs sociaal domein, kwaliteitsmedewerkers en klantmanagers. Dankzij jouw strategisch inzicht en verbindende aanpak creëer je draagvlak en stimuleer je samenwerking tussen interne en externe stakeholders.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Je ontwikkelt, plant en coördineert het project Participatiewet in Balans (spoor 1) en zorgt voor een stapsgewijze invoering.
  • Daarbij betrek je medewerkers actief bij de veranderingen, ondersteunt trainingen, informatiebijeenkomsten en biedt ondersteuning op de werkvloer.
  • Je vertaalt de Participatiewet in Balans naar uitvoerbare beleidsmaatregelen en praktijkgerichte oplossingen voor medewerkers.
  • Je brengt bestaande werkprocessen in kaart, signaleert knelpunten en voert verbeteringen door. Je zorgt voor duidelijke procesbeschrijvingen en werkinstructies.
  • Je ontwikkelt communicatiemiddelen voor medewerkers, ketenpartners en inwoners, zodat iedereen goed geïnformeerd is.
  • Je houdt de voortgang, kwaliteit en planning van het project scherp in de gaten, signaleert risico’s tijdig en rapporteert regelmatig aan het management.
  • Je werkt actief samen met relevante partners binnen en buiten de organisatie om een soepele implementatie te waarborgen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het Sociaal Domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in het Sociaal Domein;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van de participatiewet;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een coördinerende of leidinggevende rol in het Sociaal Domein op het gebied van Inkomen;
  • Uiterlijk beschikbaar per 17 november 2025;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het Sociaal Domein;
  • Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding Prince2;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite en Zaken van Xxllnc;
  • Aantoonbare werkervaring met de module werkinstructies van Schulinck Participatiewet;
  • Uurtarief maximaal 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee Flextender.

Competenties

  • Flexibel
  • Proactief
  • Coachend
  • Collegiaal

Organisatie en team

Organisatie Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.

Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn: Denken in mogelijkheden, Klantgerichtheid: de klant staat centraal, Professionaliteit, Efficiënt werken en Gericht op Samenwerking.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 5 november van 09.00 uur tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 31 oktober 2025 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 3 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr