Logo van BEL Combinatie
Logo van BEL Combinatie

Communicatie Medewerker

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 70Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Communicatiemedewerker (locatie Eemnes)
Ondersteun jij onze communicatieadviseurs bij verschillende projecten? Doe jij de eindredactie van een van de gemeentepaginas? En schrijf je verschillende teksten aangevuld met beeld? Als Medewerker Communicatie doe jij het allemaal! Je zorgt voor begrijpelijke informatie naar inwoners, ondernemers en collegas. En maakt zo impact voor wel drie gemeenten tegelijk. Kom jij ons team Communicatie versterken?

Werkzaamheden

Wat ga je doen als Medewerker Communicatie?
Als Medewerker Communicatie ben je een belangrijke schakel in het team. Je start de dag met het maken van een Facebookpost, daarna ga je verder met het uitwerken van een communicatieplanning. Na de redactievergadering ga je aan de slag met de teksten voor de gemeentepagina. Op het einde van de dag maak je een nieuwsbrief op. Geen dag is hetzelfde bij de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Dit houdt je werk afwisselend en dynamisch! Jouw taken zijn:

  • Communicatieplannen maken en uitvoeren;
  • Verzorgen van communicatiemiddelen;
  • Schrijven en redigeren van teksten op B1 niveau (eenvoudige taal);
  • Opstellen en opmaken van gemeenteblad;
  • Opmaken en versturen van nieuwsbrieven;
  • Content maken en plaatsen op intranet, websites en social media;
  • Social media analyses maken;
  • Het schakelen met vormgevers, fotografen en drukkers;
  • Het beheren van de teammailbox.

In deze rol werk je nauw samen met de communicatieadviseur die verantwoordelijk is voor alle interne communicatieprojecten zoals arbeidsmarktcommunicatie, huisvestingproject, overstap naar office365 en nog veel meer.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring inde afgelopen 3 jaar als communicatie medewerker;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een lokale gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met social media kanalen als Facebook en Instagram;
  • Aantoonbare werkervaring met digitale vormgeving. Benoem duidelijk de programma's;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en inrichten van nieuwsbrieven en CMS.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker binnen een gemeente (40 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor communicatie en/of marketing. (25 punten)

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer;
    a. tot €70 (35 punten)
    b. van €70,01 tot €75 (20 punten);
    c. van €75,01 tot €80 (5 punten);
    d. Hoger dan €80,01 (0 punten)

Competenties

  • Creatief in het bedenken van teksten op taalniveau B1 en weet precies welk communicatiemiddel je waarvoor inzet;

  • Nauwkeurig;

  • Weet goed prioriteiten te stellen;

  • Werkt graag samen;

  • Houdt van een gezellige en dynamische werkomgeving.

Organisatie en team

Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van een grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die
voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in
de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door Flextender”

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een extern administratief broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BEL Combinatie mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de BEL Combinatie. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Fee [extern administratief broker]
[extern administratief broker] brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie
De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht en elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: [extern administratief broker] faciliteert hierin). De NAW-gegevens en integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij [extern administratief broker] te worden aangeleverd. De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van [extern administratief broker]. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van [extern administratief broker] wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr