Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Houten
Logo van Gemeente Houten

Beleidsadviseur Bestaanszekerheid (Inkomen)

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur Bestaanszekerheid (inkomen) ga je je voornamelijk bezighouden met de regionale samenwerking, doorontwikkeling en projecten. Daarnaast ben je daarvoor voor de interne collegas het aanspreekpunt. Houten werkt zowel in U16-verband en vanuit Werk en Inkomen Lekstroom veel met regionale partners en regionale afspraken. Voor een aantal van deze afspraken geldt dat er een doorontwikkeling of herijking nodig is. Samen met de collegas vertaal je lokale uitgangspunten naar regionaal beleid en andersom. In deze functie heb je enerzijds een sturende rol als opdrachtgever en anderzijds de rol om samen de ontwikkelingen vorm te geven. Ook al zijn een aantal van de opgaven belegd bij regionale samenwerkingsorganisaties, streven we naar verbinding en samenwerking en minder naar opdrachtgever- en opdrachtnemersrollen. Werken vanuit lokale opgaven in regionaal verband houdt in dat je gewend bent met het werken met verschillende stakeholders met soms andere belangen. Ook hierin probeer je de verbinding te zoeken. Je bent sterk in het adviseren en het bewaken en monitoren van de voortgang van projecten.

Concrete beleidsopgaven / -onderwerpen waar je mee bezig gaat, zijn:
  • De brede ondersteuning kinderopvangtoeslagenaffaire
  • Het herontwerp regionale minimaregelingen
  • Armoede en Schulden Lekstroomregio, schuldhulpverlening en vroegsignalering
  • Het Jongeren Perspectief Fonds
  • Preventief Budgetbeheer
  • Leefgeld Oekraine en eigen bijdrage
  • Ondernemer Centraal

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur inkomen bij gemeenten of regionale samenwerkingsorganisaties;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Aantoonbare projectmatige werkervaring met projecten gelinieerd aan de participatiewet en bestaanszekerheid;

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur bestaanszekerheid, inkomen en/of minima
  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 januari 2026 voor 16 uur per week
  • Aantoonbaar werkervaring met regionale projecten op het gebeid van bestaanszekerheid
  • Aantoonbare werkervaring met het werken bij of met gemeenschappelijke regelingen
  • Aantoonbaar beschikbaar om 2 dagen per week op locatie in Houten
  • Uurtarief maximaal 90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee externe administratieve broker

Competenties

  • Communicatief vaardig (in woord en geschrift)
  • Oplossingsgericht
  • Gestructureerd
  • Cultuur en bestuurlijk sensitief
  • Analytisch

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collegas, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op maandag 10 november in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 6 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr