Logo van Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
Logo van Veiligheidsregio Utrecht (VRU)

Projectleider ICT

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2027

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 12

Omschrijving

De opdracht bestaat uit het uitvoeren van werkzaamheden ten behoeve van het project Aanbesteding zaaksysteem en in het bijzonder de deelprojecten aanbesteden (openbaar europees) en implementatie. Er dient gebruik gemaakt worden van eigen vervoer en ICT-middelen. Reiskosten zijn bij het uurtarief inbegrepen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider of project manager ICT;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een veiligheidsregio en/of brandweerorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen de provincie Utrecht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met productadopdatie en implementatie;

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider of project manager ICT;

  • Aantoonbare werkervaring met bedrijfsprocessen binnen een veiligheidsregio;

  • Aantoonbare kennis en werkervaring met Agile en Scrum.

Competenties

  • Kwaliteitsgericht;

  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collegas van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. De directie Risicobeheersing voert de werkzaamheden uit voor 26 gemeenten in de regio Utrecht, in vier hoofdprocessen: Advies, Toezicht, Risicobeeld, Analyse & Beleid en (Brand)Veilig Leven. De huidige opdracht is gesteld voor het proces Toezicht. De kerntaak is zorgdragen voor een optimale dienstverlening aan de gemeenten inzake het toezicht en de handhaving op brandveiligheid. De basiswerkplek is op een van de grotere brandweerposten in de regio.

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die
voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in
de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor
stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige
kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria
worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie tot twintig
kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd
voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende
kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de
competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de
organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien
geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal
stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste
voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de
opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter
behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken worden gepland op dinsdag 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Voor deze opdracht wordt een bedrag van 2,05 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een recente (niet ouder dan 12 maanden) Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) met het screening profiel 11, 12, 13, 37, 38, 41, 43, 61, 62, 63, 84 en 85. Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandig voor aanvang werkzaamheden. Mocht deze niet verstrekt / overhandig worden dan is dit een ontbindende voorwaarde voor de opdracht / overeenkomst. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Opties verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.