Logo van Gemeente Zeist
Logo van Gemeente Zeist

Projectleider Aanbesteding en Implementatie Vastgoedmanagement Software

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 12 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Inleiding

Team Vastgoed binnen de gemeente Zeist werkt aan de verbetering van data en informatie. We staan op het punt om onze software aan te passen op onze behoefte. We vertrekken vanuit onze hoofdprocessen en zoeken een systeem wat daarbij past en wat kan samenwerken met bestaande systemen.

Opdracht omschrijving

Procesanalyse, marktonderzoek, aanbesteden en implementeren van Vastgoedmanagment Software. Voor dit project zoeken we een projectleider.

Werkzaamheden:

  • Analyse van vastgoedprocessen en beschikbare systemen;

  • Opstellen programma van eisen met zowel de gebruikersorganisatie als de IV organisatie;

  • Doorlopen aanbestedingsprocedure met inschrijvers tot aan gunning;

  • Begeleiden implementatie- en migratietraject;

  • Organiseren overdracht van project naar beheerorganisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van Informatievoorziening (IV);

  • Aantoonbare kennis van gemeentelijke software en vastgoedsystemen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring met de procesanalyse en de implementatie van gemeentelijke software (30 punten);

  • Afgeronde opleiding NEVI of Conducto of aantoonbare ervaring met het begeleiden van een aantal gemeentelijke aanbestedingstrajecten (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het (Europees) aanbesteden van Software bij gemeenten (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de methodiek Projectmatig creëren en in het bezit van een projectmanagementcertificaat Prince2 (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met vastgoedmanagementsoftware (10).

Competenties

  • Energievol en enthousiast en kan denken in mogelijkheden.

  • In staat om processen te analyseren met het team.

  • In staat zijn om te schakelen met zowel het team Vastgoed als de specialisten binnen het team Informatievoorziening.

  • Bekend zijn met de dynamiek en de complexiteit van software implementatie- en migratieprojecten in een overheidsorganisatie.

  • Organisatorisch sensitief en in staat zijn strategisch, tactisch en context-afhankelijk te opereren.

  • Goed kunnen samenwerken en verbinden en stelling weten te nemen.

  • Resultaat- en procesgericht zijn.

  • In staat zijn een voorbeeldrol te nemen richting het projectteam.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 november 2025, vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. De beste twee kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullend

  • CV-eisen: Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

  • Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website.

  • De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr