Medewerker Frontoffice Burgerzaken

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 5 dagen
55 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie 
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en in de laatste decennia uitgegroeid tot een middelgrote stad van 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. 
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling. 

Team Dienstverlening
Als medewerker Frontoffice Burgerzaken maak je deel uit van Team Dienstverlening.  Dit team bestaat uit 28 collega’s die ervoor zorgen dat de gemeentelijke dienstverlening toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en professioneel is.  

Bij de balies Burgerzaken kunnen onze inwoners terecht voor het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels en parkeervergunningen.  

Opdracht/werkzaamheden 
Ook dit jaar hebben wij te maken met een groot aantal aanvragen reisdocumenten. De oorzaak hiervan is dat de eerste lichting reisdocumenten die 10 jaar geldig waren dit jaar verloopt. Wij zoeken daarom een collega voor de balie Burgerzaken die ons team tot 1 september 2025 wil versterken voor 24 uur per week.  

Als medewerker frontoffice Burgerzaken ben je het gezicht van de gemeente. Je hebt er plezier in om  onze inwoners deskundig en vriendelijk te helpen. Je neemt aanvragen reisdocumenten, rijbewijzen, VOG en uittreksels in behandeling.  

Kandidaat omschrijving
Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste medewerker met een MBO+ werk- en denkniveau. Een paar jaar gemeentelijke ervaring, met name op het vakgebied is een pré. Een opleiding Basiskennis Burgerzaken/ module rij- en reisdocumenten is een vereiste.  

Als moderne medewerker Burgerzaken heb  je een goed gevoel voor ontwikkelingen in je werk en de omgeving. Je bent proactief, initiatiefrijk en kunt je gemakkelijk verplaatsen in de klant. Je bent flexibel en innovatief en een kei in samenwerken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk en ziet er als gezicht van de gemeente representatief uit. Je bent bereid om in rooster te werken. 

Vereisten / knock-out criteria  

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 3; 

  3. Een afgeronde opleiding op het gebied van burgerzaken Basiskennis Burgerzaken/module rij- en reisdocumenten; 

  4.  Aantoonbare werkervaring bij een gemeente; 

  5. Uurtarief maximaal € 55,-  exclusief BTW/incl. reiskosten woon-werk verkeer en Fee;

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Burgerzaken en Burgerlijke Stand (30 punten); 

  2. Aantoonbaar beschikbaar op de woensdag (35 punten); 

  3. Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken (15 punten);

  4. Uiterlijk beschikbaar per 16 juni 2025 én voor de gehele periode van inhuur (20 punten).

Competenties 

  • Nauwkeurig  

  • Integer 

  • Stressbestendig  

  • Communicatief vaardig 

  • Klantvriendelijk

  • Verantwoordelijk

  • Collegiaal 

Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Fee
D externe partij brengt voor deze opdracht € 1,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: woensdag, donderdag en vrijdag. 
Is hybride werken mogelijk:  nee  

Planning  
De gesprekken zijn gepland op donderdag 5 juni 2025, tussen 12.30 en 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Overige informatie 

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.    

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Houten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur