Junior financieel adviseur

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 8 dagen
85 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Houten heeft behoefte aan junior financieel adviseur. Ons team financieel advies is zich aan het ontwikkelen en versterken nadat de afgelopen jaren ziekte en verloop gezorgd hebben voor stilstand. Om dit team een stap verder te brengen hebben we een junior financieel adviseur nodig.

Werkzaamheden:
  • Ondersteuning coordinator financieel advies
  • Opzetten en vernieuwen planning jaarrekening ism coordinator
  • Beheren en actueel houden planning jaarrekening
  • Ondersteunen budgetbeheerders bij financiele vraagstukken
  • Overige werkzaamheden op financieel gebied

Doelstellingen en Resultaten:
We zoeken een enthousiaste, leergierige en beginnend financieel adviseur die tegen een stootje kan. We bieden de kans om in een van de belangrijkste processen van het jaar in het hart van de organisatie te leren en jezelf te ontwikkelen. Daarnaast mag je een aantal budgetbeheerders ondersteunen bij hun dagelijkse financiele vraagstukken. En kan je samen met onze coordinator het team ontwikkelen en versterken zodat ze de aankomende jaren met plezier, rust en overzicht hun werk kunnen doen.

Eisen

  • Inschrijver waarborgt dat er geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komt met de Gemeente Houten en de werkzaamheden plaatsvinden onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten, zodat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Dit houdt in dat inschrijving door een ZZP-er niet mogelijk is.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als financieel medewerker of financieel adviseur bij een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en uitvoeren van projecten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Financien of bedrijfskunde;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als financieel medewerker / financieel adviseur binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van onderdelen van een jaarrekening.

Competenties

  • Leergierig
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Communicatief

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Het team financieel advies is zich aan het ontwikkelen en versterken.

Gespreksinformatie

  • De gesprekken zijn gepland op maandag 20 oktober 2025.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht.
  • De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
  • Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur